måndag 26 maj 2008

Cyklat idag

Minsann.
Både till och från jobbet.
Jodåsåatt. Då kan vi glömma den här helgen. Och de två hamburgarna med de två portionerna pommes frites på samma dag. Och tårtbuffén. Och grillkvällen. Och taxfreechokladen. Och...
För jag har ju cyklat. Minsann.

Vågen har jag inte vågat närma mig. Den står och kvider i ett hörn. Det gör den rätt i.

Jag behöver fortfarande en hobby. Jag funderar på matlagning. Cordon Bleu, of course. Jag tänker fan inte laga dietmat. Då kan jag lika gärna sluta äta. Sallad är det mest genuint tråkiga jag vet. Jag vill laga gourmetmat. Jag och Gordon Ramsey. Nästan samma. Lika arga. Om än av olika anledningar. Han är inte en medelålders kärring. Det ser bara ut så.

Jag får helt enkelt träna mer så att jag kan äta god mat. Så där 16 timmar per dag.

Inga kommentarer: