måndag 20 oktober 2008

Själv är bäste dräng

Alltså, den där ingenjören.
Han ringer flera gånger i veckan.
Sådant tycker jag är jobbigt.
Jag är liksom inte någon sällskaplig människa.
Direkt.

Snarare direkt osällskaplig, faktiskt.

Jag får nog bränna internet själv.
Få se nu. Jag behöver antagligen skriva ett supervirus av något slag. Ett som tar sig igenom alla säkerhetprogram och brandväggar och snabbt tuggar i sig all information och inte lämnar några som helst spår. Kanske ska mitt virus också leta upp alla internetrelaterade filer i databaser, serverstationer och liknande också och radera dem? Ja, det låter bra.

Det kan kanske ta en stund. Jag har visserligen en gång gått en kurs i programmering. Det var förstås mer än tjugo år sedan.
Då programmerade vi i Basic.
Jag ser inte det som ett hinder.
Snarare som en fördel.
Vem har räknat med det?
Ett Basic-baserat virus?
Va?
Va?
Är jag listig, eller?

Alternativet är Word.
Det känns inte så hett.

Ni kan antagligen obekymrat blogga vidare någon vecka eller så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ja - du är inte bara bortadopterad du är även extremt listig och kom ihåg den enda vägen framåt är igenom!
"Här, Internätet, kommer di svenske med buller och bång"

DDT sa...

Undan, eller omkull!