måndag 29 juni 2009

Ett förtydligande

Det är inte så att min andedräkt fungererar som aceton.
Jag behöver inte andas på mina naglar för att lacket ska börja ramla i bitar.
Det räcker med att jag tar ett djupt andetag.
Eller blinkar.

Mina naglar stöter bort nagellack.
Så är det.

På samma sätt reagerar mina ögonfransar på mascara.
Ena sekunden där, nästa sekund borta.
Fast där kan det vara mascaran som hatar mig och bestämmer sig för att dra.
Och ta med sig ögonfransarna.
Nu har jag ungefär tio stycken kvar.
Totalt.
Vågar fan inte sminka mig.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Ah, där är vi två. Min mascara är av den försvinnande typen. Trots att den kallas Kanebo och ska i princip vara vattenfast.

Lite värme och vips It´s gone!

fjortisensmorsa sa...

Men! Det var synd, såg en fantastisk framtid för dig..ekologisk också! ;-) Å andra sidan är freakshow artist inte att förringa.
Kommer inte på så mång bra trix..jag kan plocka upp små prylar och öppna dörrar och så, med fötterna..kan det vara något?

nillas liv på pinnen sa...

Men du är ju ändå snyggast utan smink! Au naturelle.
Det känner jag på mig bestämt.

DDT sa...

Ulrika - vattenfast är en total bluff. Det måste det vara. Som snömannen ungefär.

fjortisensmorsa - Väldigt praktiskt, men kanske inte så feakish. Du har inga hårstrån som växer på tungan eller s`?

nilla - du är den allra första som säger det. Men du har säkert rätt. Jag litar på dig.

fjortisensmorsa sa...

Nu har jag länkat till dig i ett inlägg om mascara..jag är en hacker...Nu kan alla sluta hånflabba!