torsdag 5 november 2009

Seriöst feltänk

Jag klev upp lite sent imorse.
Så sent att jag var tvungen att välja mellan kaffe och kläder.
Eftersom jag skulle iväg på ett kundbesök så valde jag kläder.
Jag är inte riktigt en sådan stjärna i min bransch att jag kan gå på kundmöten i pyjamas.
Min stjärnstatus är av typen: obefintlig.
Alltså blev det kläder.
Dessutom är långa kundbesök = massor av kaffe.
Det vet ju alla!

Fel! Fel! Fel!
Tydligen har ekvationen ändrats när jag tittat åt annat håll.
Det finns tydligen ett nytt facit.
Långt kundmöte = örtte och gurkvatten.
Gah!

Nästa gång blir det pyjamas.
Garanterat!

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Örtte och gurkvatten? Hade gärna slöjobbat med dig, men det finns gränser för vad jag kan stå ut med.

mockapocka sa...

Ja, fy för en morgonn utan kaffe! Dessutom ett möte på det! Stackars dig!

Madlar sa...

Naken=fler kunder? Elller kanske inte ändå.....

DDT sa...

singelmamman - jo men allvarligt? Borde inte sådant förbjudas? Ett möte helt utan kaffe!

mockapocka - Om jag ska träffa den kunden igen kommer jag att ha med mig egen termos. Helt utan örtte.

Madlar - Skulle inte tro det... Omedelbar konkurs är det troliga resultatet. Och antagligen arrestering för förargelseväckande utseende.

Vita sa...

Hoppsan då - jag läste fel redan i rubriken "Seriös fetlänk"

PGW sa...

Örtte?! Men för helv ... vad är det för totalt onormal kund?!