tisdag 14 september 2010

Känslornas återkomst

Idag känner jag saker igen.
Mestadels ånger.

Varför tackade jag ja till att skriva en teknikartikel när jag med knapp nöd kan hantera en konservöppnare?
Hur kunde jag tro att jag skulle förstå människor som pratar om systemövergripande integration och bakåtkompabilitet?
Ack... ruelse... vilken oönskad känsla.

Dessutom ångrar jag att jag gick på ett nytt corepass.
Jag gissar att jag kommer att ångra det ännu mer i mrogon.

Det är tydligen 100 dagar kvar till julafton.
Saknas det inte lite röda dagar på hösten?
En rent skriande brist, faktiskt.
Vi borde hitta på en ny helg. Helst med annandag så man får långledigt.
Snarast.
Förslag?
Någon?

7 kommentarer:

Agneta sa...

Annandag val, på måndag.

Singelmamman sa...

Fan, Stort o smått tog min tanke. Nä men varför inte annandag söndag?

XXX sa...

Föreslå istället Annandag lördag, på så vis bli man ledig även måndagar. Och när vi ändå håller på kan vi införa torsdagsmässoafton och få ledig på fredagen. Och skriva teknikinfo tre av veckans dagar kanske kan gå an?

DDT sa...

Ni är så smarta! När jag blir världshärskare så kommer ni garanterat att få massa ministerposter.

Anglinder, förstås! sa...

Den om den lyhörda toan....!

PGW sa...

Kanelbullens dag 4 oktober.

Kloktoken sa...

Du får börja skolan igen så får du en hel veckas höstlov! =)