söndag 28 november 2010

Tristaste bantningsmetoden ever...

Att bli riktigt jävla sjuk var tydligen rätt metod för att gå ned i vikt.
Mer än 5 kilo!
Vad sägs om det, va?

Tyvärr har metoden vissa biverkningar.
Jag orkar inte längre lyfta tyngre saker än päron.
Jag förlorar kapplöpningar mot sniglar.
Jag blir andfådd av att stå upp.

Det där med kapplöpningen är ett antagande.
Jag har inte hittat några sniglar att springa ikapp med.
De ligger antagligen i vinterdvala.
Lyckostarna!
Men i morgon ska jag försöka ta mig till jobbet.
Det ska bli... spännande.
Hoppas att de nöjer sig med att jag kommer dit.
Om de vill att jag ska göra något kan det bli jobbigt.

10 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men du lever i alla fall! Det är jag glad över och att jobba är överskattat så skit i det.

Det låter inte bra med din sjuka viktnedgång.

Camilla sa...

Dom borde vara glad över din blotta närvaro!
Sköt om dig.

XXX sa...

Å jisses vad glad och lättad jag är över att du är tillbaka, om än 5 kg lättare och väldigt mycket tröttare.
Jag har tänkt på dig tusen gånger om dagen och funderat på vad i hela friden som hänt.

Krya på dig ordentligt och be de där på jobbet att fara och flyga om de inte nöjer sig med att du är där.

Mångmamma sa...

Säger som alla tidigare; vad skönt att du är tillbaka!
Låter mindre bra med illsjuka och kraftlösheten.
Håller med om att det är en prestation om du bara masar dig iväg till jobbet, att vara produktiv är överkurs!
Kram

Tina sa...

Instämmer med dom föregående talarna: Glad å ha dej tillbaks!!!

Ta det lugnt på jobbet. Börja med att bara vara där... ;o))

livet just nu sa...

Äntligen! Har varit orolig för dig. Ta det lugnt nu och var snäll mot dig!

Anglinder, förstås! sa...

Och jag som trodde att du helt enkelt lagt av med bloggen, att jobbet med att med silvertejp hålla dina nya fastighetsägor i schack, tagit alldeles för mycket tid för att du skulle hinna med en blogg också...

Och så har du varit sjuk... Hoppas du blir bättre. Sniglarna kommer säkert fram om du talar vänligt till dem.

Då kan vi kanske träna ihop. Har dragits med förkylningar sedan slutet september och skulle så gärna vilja träna, för att bli smalare och få bättre kondition, men det får man ju ge den i. Huvudsaken är dock att du kommit igång med bloggen igen, för det har du väl??

reneesfotoblogg sa...

För att dra till med något riktigt klyschigt: Inget ont som inte...... gör att man går ner några kilo.
Och du, förut lyste du med din frånvaro på jobbet och nu lyser du upp dina arbetskamraters tillvaro med din närvaro.
mvh R

DDT sa...

Jag lever! Tack för alla snälla ord. Så småningom kanske jag orkar skriva något kul också...
Tills vidare får ni nöja er med sjukdomsgnäll-

Smultronblomman sa...

Jag var verkligen orolig och har inte vågat gå in och titta. Trodde också att du bara lagt ned. Skönt att läas att du är på banan igen.