fredag 14 januari 2011

30 - ett sista ögonblick

Allra sista förbestämda ämnet.
Ganska skönt, faktiskt.

Ännu skönare är just det här ögonblicket.
Det är fredag kväll.
Jag kan alltså vara uppe precis hur länge jag vill.
Hela helgen ligger framför mig.
Visserligen måste jag jobba lite.
Men det kan jag förtränga just nu.
Det är ju inte förrän i morgon.
Det är en annan dag.

Just i detta ögonblick har jag inga bekymmer alls.
Jag kan fortfarande tro att jag kommer att ta itu med en hel massa duktiga saker i morgon.
Jag är faktiskt nästan säker på det.
Bästa sortens ögonblick om ni frågar mig.

5 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Härligt! Njuuuuut!

Pinglan sa...

Håller med dig! Fredagar är lovely!!

Mångmamma sa...

Tjurigt vidmakthåller jag att måndagar är Guds gåva till mångmammor! :)
Men okejrå, fredagar går också an med lite vin i glaset och barn i säng.
Oh, svindlande tanke - ska jag orka vara vaken i flera minuter till, månne?
Kram och trevlig helg

DDT sa...

Fru gårman - det gör jag. Tro mig.

melinda - fler fredagar åt folket!

mångmamma - ska vi byta grejer? Du kan få alla mina måndagar, mot lite fredagar. Deal?

Mångmamma sa...

Bytt, bytt kommer aldrig mer igen! :)