onsdag 27 februari 2013

Sådär!

Nu är jag pank.
Men jag kan också konstatera att jag bara har 7 inbetalningar kvar på mitt studielån.
Detta är något jag konstaterar med väldigt blandade känslor.
Dessa består till 50 procent av glädje över att slippa betala 9500 till CSN varje år och till 49 procent av ren skräck när det går upp för mig hur jävla gammal det betyder att jag är.
Den sista procenten är allmän förvirring.
Nästan alla mina tankar och känslor består av minst någon procent förvirring.
Ofta mer.

4 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Mannen betalade in sin sista CSN-inbetalning härom månaden, också han sjukt lättad, mest för att hans kvartalsbetalningar varit lika höga som dina årsbetalningar... dock tror jag även att lätt åldersnojjiga tankar for genom hans huvud...

DDT sa...

Jävlar vad välutbildad han måste vara! Eller läste han senare i livet kanske? Hoppas att han har haft mer nytta av sin utbildning än vad jag har haft.

h sa...

Bara nån procent förvirring...så avundsjuk jag blir. Här snackar vi en helt annan procentindelning...

Helena m. 4 sa...

ha ha - jo'rå, han är nog hyffsat välutbildad och har haft hyffsad nytta av sin utbildning... som skedde nånstans mellan 20-30 års ålder...
;-)