måndag 10 juni 2013

14 arbetsdagar kvar

För att inte drabbas av total semesterpanik när semestern väl infaller (ni vet den där känslan av att man måste passa på att ha det alldeles fantastiskt roligt och vilsamt och inspirerande och energipåfyllande och härligt som, om man har otur, kan leda till total hjärnsmälta och sedan är det bara tre dagar kvar på semester och man undrar vad i hela fridens namn man ägnat tiden åt. Den känslan.) har jag tänkt att jag ska börja trappa ned redan nu och bara jobba tre dagar i veckan.

Den idén fick jag för en stund sedan.
Jag tycker att den är lysande.
Återstår att se om mina uppdragsgivare håller med...

Håll gärna tummarna.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Ska du redan ha semester?
Och inte varvat ner än?

Jag har fem veckor kvar och har börjat varva net, känner mig som en vinnare!

Markattan

Markattan sa...

Ner....

Singelmamman sa...

Och jag ska genast prata med min arbetsgivare jag med! Måste banne mig varva ner jag med. Har precis drygt en månad kvar till jag har semester.
Tre dagar säger du..?

Jag håller tummarna för dig! Hårt!

DDT sa...

Markattan - jag har en känsla av att du är en vinnande person, helt enkelt.

Singelmamman - visst är det en lysande idé? Tack för tumhållandet.