måndag 14 juli 2014

Och nu kommer jobbångesten krypande

Vad hände?
Hur kan jag bara ha en veckas semester kvar?
Hur är det möjligt?

Jag skulle ju göra en massa saker.
Skriva, måla, träna, njuta, vila, dricka drinkar, hänga i hammocken, snickra ett tak, laga nya maträtter, bli en ny människa, såga ved, plocka svamp och cirka 200 saker till.
Jag har knappt hunnit med något alls.

Då är frågan, ska man försöka hinna med allt under sista veckan, eller helt enkelt skjuta på det mesta till nästa år?

The queen of prokrastinering lägger pannan i djupa veck och funderar...

4 kommentarer:

aino sa...

hmmm… vad ska en tycka… du kanske behövde strunta i allt det där som du hade tänkt. livet har inte gått under för det, eller… och så kan det vara bra att ha nåt att göra, när du känner dig helt sysslolös, men sysselnödig… nä, det lät skönt att intet blev gjort, du hade ju semester.
aino

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Skjut upp, skjut upp! Du ska ju ha något att göra på nästa års semester också.

Smultronblomman sa...

Varför göra något i dag, som du kan skjuta upp även i morgon?

Jag är en mästarinna på prokastinering själv, så jag känner igen mig i ditt tänk! Lite svampplockning kanske, men träna....

DDT sa...

aino - jag struntar för det mesta i allt som jag planerar. Det går ändå. Det är bara då och då jag får lite panik över det.

i will - det där låter som ett bra råd! (Och eventuellt lite som en ny version av Karin Boyes dikt)

smultronblomma - men precis. Och det mesta går ju alldeles utmärkt att göra just i morgon.