torsdag 18 december 2014

Min vanliga taktik

En arbetsdag kvar.
Sedan ska jag vara ledig i sexton dagar.
16! Fatta hur länge det är! (För det är det väl? Nästan en och en halv evighet, hoppas jag. Annars kommer jag att bli grymt besviken.)

Men innan dess finns det förstås lite saker som måste fixas.
Tror ni att jag har gjort dem?
Nej, så klart inte.
Jag har förstås skjutit upp allt till årets sista arbetsdag.
Hur ska man annars få någon spänning i tillvaron?

Om jag inte betedde mig så här skulle jag antagligen behöva börja klättra i berg för att få lite fart på adrenalinet. Och det vore väldigt, väldigt olämpligt.
Rent ut sagt livsfarligt. Både för mig och för alla människor som skulle råka befinna sig i nedanför.

Om man ser det så, gör jag faktiskt världen en tjänst genom att skjuta upp allt. Nästan som om jag var en fin människa. Snäll innerst inne, typ.
Jag väljer att se det så.

3 kommentarer:

Markattan sa...

Mycket tacksam för den tjänsten.

Markattan, önskar dig en skön evighet, och en halv

DDT sa...

markattan - ja, jag lovar att inte trilla ned på dig från en bergstopp. Det är nog mitt nyårslöfte faktiskt.
Och förstås en likaledes skön evighetslång helg till dig!

Fru Venus sa...

Vet du, har man en kattunge blur allt gjort, nan är nämligen vaken mellan kl 05.30 och 01.00, allt för att förhindra/reda upp diverse katastrofer :-/