måndag 2 november 2015

November: en månad utan disk

I wish…

Nämen alltså, förra månadens projekt blev ändå ganska framgångsrikt till slut. Jag lyckades komma i säng före 23 varje söndag-torsdag hela månaden. Och även om jag inte blev speciellt mycket piggare eller mer energisk (ha! som om det någonsin skulle hända), så blev det faktiskt lite enklare att komma upp på morgonen.

Så, nu blir det ett nytt månadsprojekt.
Under november ska jag diska undan allting - alltså verkligen ALLT - innan jag går och lägger mig på kvällen. Eller alltså, det räcker förstås med att saker står i diskmaskinen. De behöver inte vara rena och inplockade i skåpen. Herregud, det får ju ändå finnas gränser.

Jag har redan börjat. När jag kom hem från landet igår kväll ställde jag mig och diskade kastruller, kockknivar, silar och grytor som stått smutsiga sedan förra veckan… Yes, så jobbar jag!

Nu gissar jag att ganska många redan gör detta varje dag utan att ens fundera över saken. Men ni är säkert kassa på andra saker!
Skilja på de och dem, kanske?
Era kanelbullar kanske aldrig jäser som de ska?

7 kommentarer:

christel sa...

Japp, urusel på de och dem .
Bra på disk, lite sämre på ordning i garderoberna och halvkass på skötsel av gröna växter :)

Smultronblomman sa...

Skitkass på att tycka det är kul med trädgårdsarbete. Städning är inte min starkaste gren. Heller.
Om man är tveksam om det ska vara de eller dem så testar man att säda samma sak, men byter de mot vi och dem mot oss. Då är det inte så svårt.

Smultronblomman sa...

SÄGA*

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Hm... hm... hm...

näe, jag kommer inte på en enda sak jag är kass på. Faktiskt. Jag är nog en übermensch.

Men jag är å andra sidan jäkligt bra på att vara ironisk.

Markattan sa...

Jag börjar varje morgon med att plocka ur diskmaskinen innan jag sätter på en tvätt. Sen jobb med fantastiska resultat för att vidare åka hem och bums hänga tvätten.

Markattan, snudd på sarkastisk.

PS, sa jag att jag inrett en gå-in-i-garderob i helgen?

September sa...

Diskar gör jag; om alla frukostskålar tagit slut (händer att jag bara vevar ur skålen jag behöver), om det börjar lukta, om jag får besök.
De och dem fixar jag.
Planera helgens mat är jag kass på, tänker alltid att jag ska hitta godaste receptet men glömmer bort att googla och går hungrig och håglöst irrande på Ica innan jag tar det där jag alltid tar... Typ...

DDT sa...

Christel - man kan alltid skriva dom. Jag har inte lyckats hitta något lika enkelt knep för att lösa städningen. Tyvärr. Och mina garderober vill jag nog helst inte prata om.

Smultronblomman - jag kan ta mig an ett nytt trädgårdsprojekt med stor entusiasm. Men det där eviga rensandet, putsandet och fixandet som sedan ska skötas vecka efter vecka är ju tröstlöst.

I Will - ÅSM och skitstark. Någon ska ju vara det också. Det är tydligen din lott här i livet.

Markattan - en gå-in-i-garderob? Wow, grattis. En sådan skulle jag vilja ha. Fast jag skulle förstås snabbt förvandla den till ett förrådskaos. För det är så jag jobbar.

September - åh det håglösa irrandet på Ica... Det är en av mina hobbies. Hjärnan funkar verkligen inte när man är hungrig. Då är bacon räddaren i nöden. Nu får man visst cancer av det, men det är ju sen. Inte precis nu när man är hungrig. Då vinner bacon.