torsdag 25 februari 2016

Typiskt!

Bilen skulle behöva lite kärleksfull omvårdnad. Av den där typen som kostar massor av pengar förstås, inte bara tvätt och dammsugning. Vilket i och för sig också skulle vara bra, men det är ett annat problem.

Och så har jag restskatt som snart ska betalas.

Så, att diskmaskinen ger upp och plötsligt börjar spruta vatten ut på köksgolvet är inte precis vad jag behöver.

Det blir till att handdiska ett tag tror jag.

Jag är inte riktigt klar över exakt på vilket sätt detta är februaris fel, men jag är ändå övertygad om att det här aldrig skulle ha hänt i juni.

8 kommentarer:

Agneta sa...

Jag läste bilden, och fick inte ihop det ...

Men fy vad många tråkiga utgifter. Jag är med på att driva en kampanj för att februari ska ta slut NU.
Men bara om det kommer barmark och plusgrader. Just nu har vi rimfrost och halka.

* Snigel * sa...

Alla onda ting är tre, eller hur man nu brukar säga. :roll:

Snart - alldeles snart - är februari slut och då kommer det att vända! Lottovinsterna kommer att rulla in, plötsligt händer det, lyckans feta sol kommer att lysa över dig - eller också vänder du bara blad i almanackan.

Småländskan sa...

Håller med dig! Inget sånt händer i juni, juli eller augusti. Hoppas jag.
Men, ska jag vara ärlig, som jag oftast är, så skulle jag med glädje ta hand om en bil, tvätta, vaxa och grejsa in listerna med sånt där bra, vad det nu heter.
Jag, som haft bil i hela mitt vuxna liv, har inte det sen ett par månader tillbaka. Den var gammal min följeslagare, men den var en lågmilare som alltid var alert, startvänlig och en riktig pärla. Av olika anledningar (läs ekonomin) sålde jag den. Och ja, det märks på ekonomin. Men vet i f-n om jag inte hellre skulle vilja ha de utgifterna. Om jag alltså hade möjlighet att förvärva (oj, vilket fint ord!) en ny.
Synd du bor på andra sidan, annars hade jag gladeligen ställt upp som rekonditionerare till din bil.
Och restskatten betalade jag för nån månad sen. Handdiskning gäller också här numera.
Nu har jag betalat räkningarna. Och snart är det mars!

DDT sa...

agneta - alla mina bilder skulle må bra av lite kärleksfull omvårdnad. Är det selfies så krävs avancerad retusch och inklippning av andra personers ansiktsdrag. Bilen vill ha en ny kamrem och ett nytt avgassystem och åtgärdande av AC som idag BARA blåser varmluft.
Jaaa till kampanjen! Slut på februari nu!!!

snigel - lottovinster och lyckans feta sol ser jag fram emot. Verkligen. Men i brist på detta kan jag nöja mig med att vända blad.

småländskan - grejsa in listerna med något bra…? Nu tappade du mig helt. Ska man göra sådant? Jobbigt att vara utan bil även om det är en penningslukare av löjliga mått. Jag måste nästan ha bil för att komma ut till torpet, så jag antar att det bara är att casha in pensionsfonderna.. Hahaha, som om jag hade några sådana. Suck! Men snart är februari över i alla fall.

Smultronblomman sa...

Det är "Lagen om allts djävlighet". Om man åker på en oväntad och naturligtvis stor utgift, så kommer det garanterat fler i släptåg. Det gäller att prioritera. Handdiska kan man leva med en kortare period. Skatteskulder brukar få tråkiga konsekvenser om man inte gör rätt för sig.

DDT sa...

smultronblomman - du har så rätt. Skatteverket ska få sina pengar i god tid. Att slippa ha dem efter sig är värt lite skrynkliga händer. Visst?

Markattan sa...

En olycka kommer sällan ensam!
Det är ju väldigt tydligt och jättetrist. Men snart är det ju mars.

Markattan

DDT sa...

markattan - precis. Jag hatar när ordspråken har rätt. Men vi får hoppas att mars blir bättre. Det är visserligen också en kass månad för det mesta, men allt är bättre än februari.