onsdag 15 juni 2016

Det gick väl bra...

Bilen gick igenom besiktningen.
Visserligen fick jag en anmärkning på att den läcker lite olja, men jag behöver inte komma tillbaka. Och det känns som ett godkänt för mig, även om det nu står underkänt i protokollet.
Petigare än så är jag inte.

Håret blev ok.
Varken mer eller mindre.
Besvikelsen över detta är samma som alltid. Någonstans inbillar jag mig alltid att jag ska komma ut från frisören som en helt ny människa.
Det händer aldrig.
Det är samma trista gamla människa, fast med kortare hår.
Vilket ju är logiskt. Men ändå, en besvikelse.

Om några timmar ska jag sabba frisörens jobb genom att sätta på mig en cykelhjälm och trampa bort mot en bar och träffa folk som jag inte sett på åratal.
De hade nog blivit förvånade om det hade kommit en helt ny människa.
Fast det är inte säkert att de blivit besvikna.
Verkligen inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fråga dem! Självklart hade de blivit besvikna! ��

DDT sa...

Vem skulle någonsin svara ärligt på en sådan fråga? Inte jag i alla fall. Ärlighet är överskattat.