onsdag 23 november 2016

Saker jag gjort idag

Bytt ut två rubriker på framsidan av en tidning.
Lagt till en skugga för att ett ord skulle synas bättre.
Gjort sidnumreringen inverterad på en sida av samma orsak.
Skrivit två mejl.
Tittat på två män i en skylift som gjort något utanför mitt fönster.

Fyra av de här sakerna tog väl sammanlagt en timme.
Sååå ... jag har uppenbarligen tittat på en skylift i 6,5 timme.
Så produktivt. Verkligen.

Det här hade ju möjligtvis varit rimligt om det hade varit sjukt snygga karlar som hantverkade sig här utanför. Men jag är alldeles för närsynt för att ha en aning. Och dessutom hade de massor av kläder på sig. Kanske var det inte ens män?

Mitt liv.
Så fyllt av mening och syfte.
Jomen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ställtid! Det går åt mycket ställtid när kreativiteten skall flöda.

Markattan sa...

Nu kommer väl förmodligen den här kommentaren i tre exemplar men du kan ju alltid redigera den....

Har gjort ungefär lika mycket idag, känner mig jävligt produktiv...

Markattan, har saknat dig

reneesfotoblogg sa...

Det gäller att inte överanstränga sig, då kan man bli "vebränd" som Husbonden säger.

DDT sa...

Anonym - ställtid låter så himla bra. Men visst är det lite opraktiskt att jag tycks behöva så orimligt mycket av det. Även när jag är som mest effektiv verkar jag ha minst 50 procent ställtid.

markattan - jag försöker inbilla mig att jag inte ställer upp på kravet om ständig tillväxt och ökat produktivitet. Att jag istället försöker hitta balans och harmoni i tillvaron. Men egentligen är jag mest lat.

renee - självklart ska man inte överanstränga sig. Dock känns risken inte precis överhängande.

Anonym sa...

Oj oj så mycket du har hunnit med. Jag har bara tagit emot fyra nya vinterdäck, tittat på en grävmaskin som fyllde igen ett hål och bryggt kaffe ett par gånger. Nu är jag alldeles utschasad och tror att jag ska vila en stund.

DDT sa...

vildhunden - att göra kaffe och titta på grävmaskiner är tröttsammare än vad många tror. Jag är helt utmattad efter att ha haft en skylift utanför fönstret i två dagar. Hur ska man kunna jobba under sådana förhållanden? Va?

Per-Anders sa...

Du jobbar alltså med att göra tidning av nåt slag. Jag gör också en tidning. En personaltidning.