tisdag 27 juni 2017

Men ååååååååh...

I morgon skulle jag till läkaren för att... tja... ta prover kanske. Eller ha någon slags genomgång och förklaring av cellgiftsbehandlingen. Få recept på peruk? Eller något annat. Syftet var ganska oklart. Allt jag visste var att jag skulle fylla i en hälsodeklaration. Igen, eftersom onkologerna tydligen inte litar på de papper jag redan fyllt i till kirurgerna innan operationen. Och infinna mig, förstås. Det skulle jag också göra.

Men nu är det inställt.
På grund av sjukdom.
Så ironiskt.

Nåja.
Jag har i alla fall hittat en bil som jag nog vill köpa.
En svart. Som luktar helt ok.
Det sista är dock något av en gissning. Mitt luktsinne är verkligen inte vad det borde vara sedan jag var förkyld senast. Idag blev jag slickad i ansiktet av en gammal boxer med tandproblem och jag kände ingenting. Med andra ord kan någon ha dött i bilen och ligga kvar utan att jag märker det. Eller, tja. Till slut borde jag ju hitta personen.

Nu håller vi tummarna för att den inte blir såld förrän jag har bestämt mig.
OK?


8 kommentarer:

Christine sa...

Både hittat en bil OCH blivit pussad av en gammal boxer. Ganska bra dag ändå!

Smultronblomman sa...

Hoppas kärran blir din om du vill ha den. Du får hålla dig till slängkyssar med boxern framöver.

reneesfotoblogg sa...

Sedan en tid tillbaka har jag en lista som jag fyller på med medicinintag, symptom som avtar eller tilltar etc. etc. FÖR JAG ORKAR INTE REPETERA SKITEN VARJE GÅNG JAG MÖTER EN NY LÄKARE SOM INTE IDS LÄSA JOURNALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Djävlar, där steg blodtrycket!

Markattan sa...

Boxer? Men nu blev jag en smula grön av avund.
Däremot inte av uppskjutningen av läkarbesök. Sånt där kan ju inte vänta. Eller, det kanske det kan men man kan ju inte.

Ingick boxern i köpet av svarta bilen? Om kanske du vill byta med mig, har en tjusig silverfärgad fräck historia..

Markattan

DDT sa...

christine - Absolut. Den här dagen slutar på plus. Man kan aldrig pussa för många boxrar.

smultronblomman - Slängkyssar till en boxer? Är det en bra idé? Om den försöker slänga en tillbaka finns risken att man blir duschad med dregel från topp till tå. Fast det är ju ändå charmigt.

renee - djupa andetag! Lugn och fin nu. Men jag fattar precis vad du menar. Det är som när man tvingas knappa in sitt personnummer när man ringer till någon kundtjänst och sedan har de ändå ingen aning om vem man är när man till slut får tala med en verklig person. Jag tror att det är något de gör för att man ska hållas sysselsatt medan man väntar.

markattan - Nej, boxern ingick inte. Man kunde inte ens få honom i något tilläggspaket. Synd ändå. Hade inte haft något emot en snarkande fyrbent passagerare.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men farao vad jobbigt att läkarbesöket blir inställt. Men även läkare kan ju bli sjuka, såklart. Fast så borde det inte vara. Ungefär som att frisörer inte får skaffa barn och vara hemma med dem en lång stund.

Håller tummarna för bilen!

DDT sa...

I will - Vet du vad mer frisörer absolut inte borde få göra? Flytta till Kiruna! Det gjorde min. Mitt hår har aldrig förlåtit henne.
Och ja! Jag hämtar bilen på måndag. Hoppas att jag gillar den.

nillas liv på pinnen sa...

<3