torsdag 18 oktober 2018

Check på ett nyårslöfte

Då var det avklarat. Jag har varit på bio sex gånger i år. Ok, jag får väl erkänna att det inte har varit ett av de allra jobbigaste nyårslöften jag någonsin utsatt mig för, men ändå. Det är gjort. Det räcker för att imponera på mig.
Sjätte filmen blev den här.
Den kommer jag att ha glömt inom en vecka, men det hindrar inte att det var en njutning från första bildrutan till den sista. Miljöerna! Kläderna! Naturen! Engelsmännen är bra på det där, alltså.
Om surdegen går åt pipsvängen kanske jag kan börja göra min egen gin?
Det kan inte lukta mycket värre.

2 kommentarer:

Markattan sa...

Fan vad bra du är som betar av dina löften, stort imponerad.
Börjar du göra gin så hojta! 😂

Markattan, behöver bedövning

DDT sa...

Det blir så mycket lättare när man lovar saker som man faktiskt kan tänka sig att göra. Wow, vem hade kunnat tro det?
Lovar att bjuda in på ginprovning om/när första badkaret är färdigbryggt/destillerat/kokat... jag måste uppenbarligen läsa på. Jag har ingen aning om hur man gör gin.