tisdag 3 september 2019

Saker jag går omkring och tänker på

Ok, listan är lång, men det här har jag funderat på idag.

Vissa människors enorma intresse för hudvård
Det verkar inte finnas någon som helst gräns för hur mycket produkter, syror, serum, masker, krämer, peeling och laser folk är villiga att utsätta sin hud för. De provar olika hudvårdsrutiner, äter tillskott och ändrar kosten - allt för att... tja... alltså, någon enorm skillnad brukar det ju inte bli. Och även i bästa fall kan ju hela denna hobby bara minska takten på förfallet. Och tömma plånboken. Vilket skulle kunna vara en av anledningarna till att jag aldrig fastnat för detta (plus att jag skulle vara tvungen att ägna massa tid åt att stå framför spegeln och fundera på om jag hade torr, fet, skadad, mogen, känslig eller stressad hud i pannan. Orka!)

Vart mina teskedar tar vägen
Jag blir av med teskedar i samma förskräckande hastighet som jag tappar vantar under vintersäsongen. Hur är det ens möjligt? Har jag en teskedsgumma i husgrunden? Götapetter!

Hur löjlig jag egentligen såg ut när jag välte med min cykel i morse
Jag stod still, men lyckades snubbla på mina egna fötter när jag skulle flytta mig för en bil. Och sedan föll jag baklänges i ultrarapid och landade på min cykel som hade fallit omkull lite snabbare. Så ovärdigt.

Vad har ni tänkt på idag? För det här landets framtid hoppas jag verkligen att det är något viktigare!

8 kommentarer:

Botant sa...

Laila bagge lär anlita firma som använder snigelslem, faktiskt har jag läst det nån gång i en färgglad tidning. Förutom dyrt o tidskrävande så verkar det äckligt. Jag har förresten en massa jättesniglar o bruna mördare åsså. Synd att man inte bor i Stockholm o är mer den säljande sorten.
Teskedar är en förbrukningsvara.Så har jag sett dom länge. Folk lägger om under servetter o ibland får dom åka på utflykt med matsäck. Sen är dom borta.
Jag är dödsförskräckt för enkla vardagsfelsteg där man faller flera sekunder o kämpar mot. Folk bryter saker så, ben o prylar.
Idag och igår och i förrgår o förra veckan har jag tänkt på en multisjuk åldring som har en halv infektion enligt VC och halvt slutat äta o helt tappat förmåga att styra benen. Sjukvården tutar 22 samtal före o kan inte hantera diffusa symtom ens när folk verka börjar ramla mot döden. Man måste bli väldigt sjuk innan vården försöker rädda livet på en . Huh

Markattan sa...

Jag har tänkt på att fyra av sex månader av min tid är till ända. Idag flyttade jag hem..
Nu har jag väl laddat batterierna?
Nää, tror inte...

Markattan

DDT sa...

botant - snigelslem? Ibland tror jag att folk är galna. Och diffusa symptom är direkt livsfarligt. Framför allt om man är gammal. Snart kommer alla vara hänvisade till snigelslem och örtmediciner.

markattan - Alltså att ladda batterierna är ju hur svårt som helst. Jag vill egentligen aldrig mer jobba. Jag skulle verkligen behöva vinna en storvinst, men sådana tycks alltid gå till människor som tänker göra någon resa, ge lite till barnen men i vrigt fortsätta jobba som vanligt. Ett sådant slöseri med tur!!!

Tigerlilja sa...

Landet får väl skötas av någon annan, fast det tycks ju gå så där, men själv ser jag då och då Jane Fonda och alla hennes rosa krämer och jag är fast övertygad om att även om jag köpte allihop, så skulle man klart se skillnad på henne och mig. Och hon får dessutom betalt för det. Det är inte heller rättvist, men det har jag inte räknat med.
Och jag tror knappt jag har några batterier, laddade är dom iaf inte.

DDT sa...

Tigerlilja - Är det inte väldigt mycket filter på den reklamen? Eller så har de fyllt ut delar av hennes ansikte med någon form av material (troligtvis inte plastic padding, men nåt). Jag kommer inte heller att köpa pga 1. snål 2. lat (jag skulle använda den max en vecka, sedan skulle jag gömma bort det och så skulle burken stå där och härskna i sin ensamhet)

Botant sa...

Jag skulle kunna samla snigelslem i trädgården inför viktiga möten och se 10 år yngre ut??? Gratis. Har aldrig tänkt tanken förr men känner lite äckel. Fast de stora skall ju vara ätliga men jag gillar inte sånt.Inte dyiga kräftor heller. Har för mig att sniglar skall svälta 14 dar innan de åker i grytan vilket säger något om oätbara delar.
Storvinster går till de som köper flest lotter dvs de som har så mycket pengar att de inte grämer sig över att de flesta lotter är nit. Fattiga folk fattar att de gått på en nit och tar lärdom. De flesta normalfuntade fattiga.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, jag har precis varit hos en hudperson och köpt på mig massa krämer. Från en flaska per dag till kanske sex? Jag vill få finare hud och färre finnar. Verkar fungera sådär hittills. Kan ju kanske hänga ihop med mitt enorma godisintag för tillfället. Eller så är det klimakteriet! Igen. Jag tänker att jag ska skylla allt på klimakteriet numer.

DDT sa...

Botant - Jag tror att jag testar att bli vegetarian och äter upp alla grönsaker innan jag går på sniglarna. Visst behöver man protein, men helt plötsligt verkar linser och bönor vara ett helt rimligt alternativ.

i will - man kan inte gå till en hudperson utan att köpa en massa produkter. Det är lag på det. Och jag fattar att man vill få finare hud, framför allt om det är ett tillfälligt problem som dykt upp. Men när är huden någonsin tillräckligt fin? När slutar man? Det blir ju aldrig klart. Jag förstår inte folk som på allvar har hudvård som ett intresse. Hur intressant kan det vara?