fredag 19 juni 2020

Det är väl en naturlag

Att allt ska strula till sig fullständigt dagarna innan man går på semester, alltså.

I år är det värre än någonsin.
Så klart att storkunden beställer en kampanj sista veckan före semestern. 
Men visst, det är klart att vi fixar. Att gå in och jobba någon dag i början av semestern är inget problem.

Så klart att papper från banken inte dyker upp med posten just den här veckan, så att vi inte kan skicka in bokföringen till redovisningsfirman.
Så klart att min kollega glömmer skriva på viktiga papper som ska scannas och skickas.
Så klart att det kommer en enkät från SCB som enligt lag måste fyllas i precis nu.
Så klart att bankID ligger nere när jag ska gå in och fixa grejer som måste göras från kontoret.
Så klart att ett lösenord plötsligt inte fungerar.
Så klart att huset helt plötsligt inte har någon uppkoppling när jag kommer hem.
Så klart att detta händer när man har noll ork kvar och bara vill vara ledig!
Så klart att det är 100 grader varmt så att man svettas som en gris genom alla dessa nedrigheter.

Jag avskyr naturlagar.
Jag skulle kunna skriva om hur dåligt jag kommer överens med tyngdlagen också. Men vi sparar det till en annan dag.

Men glad midsommar ändå.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Glad midsommar!
Hoppas att ordnade sig på bästa sätt.

Markattan

Tigerlilja sa...

Jag svettas bara jag läser, och då kan man tillägga att det regnar på vanligt midsommarvis här. Men glad midsommar!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Fuck shit. Men nu är du ledig!? Yey! Ha en skön ledighet :)

Bank-id låg för övrigt nere när jag skulle köpa godis på jobbet också. Katastrof. Så jag vet vad du menar.

DDT sa...

markattan - Jag stängde ner, åkte till landet och förträngde alltihop. Det var skönt. Men löste ju inte själva problemet. Jag hoppas kunna fisa allt idag.

tigerlilja - regnade det hos er. På landet kom inte en droppe på hela dagen. Kändes närapå onaturligt. Har det ens varit midsommar om det inte regnar? Oklart.

I will - nä. eller ja. Jag är ju i princip ledig. Men idag är stora fixardagen då allt ska ordnas. Hoppas jag. Det kan ju förstås krångla idag med. Men vi håller tummarna.
Inget godis? Jag hoppas verkligen att det löste sig snabbt.