tisdag 31 maj 2022

Så vackert att ögonen tåras

 

Har ni någonsin sett ett prydligare vindsförråd? 

Jag har det i alla fall inte. Så för mig är det en mycket uppfriskande syn. Mitt förra vindsförråd var mer av typen: katastrofområde i akut behov av hjälpinsatser från FN. 

Nu är frågan hur länge det kommer att se ut så här? Några gissningar? Hur lång tid tar det egentligen innan man förvandlar sina förrådsutrymmen till kaos?

Nåja, nu har jag i alla fall bildbevis. Jag har en gång haft en prydlig vind. Det är möjligt. Seeing is believing som de säger i självhjälpskretsar. 

13 kommentarer:

Anonym sa...

Om du sätter in några billiga trähyllor så kan du säkert behålla ordningen och får jag lyfta på hatten för denna exemplariska ordning. Jag är tårögd!

Markattan

September sa...

Jag är på riktigt imponerad! Har du lyckats rensa så rejält? Wow!

Sparkling sa...

Jag vill att vi gifter oss!, är typ den känsla jag får av denna vackra bild.

DDT sa...

Markattan - Exemplarisk ordning? Ingen har någonsin beskrivit ett vindsförråd med vackrare ord. Jag kommer att bära med mig dem i mitt hjärta tills jag drar min sista suck här på jorden.

september - Visst är det häpnadsväckande? Jag är så imponerad av mig själv att jag nästan trillar omkull. Tänk att det ens var möjligt?!

sparkling - haha, ja så länge du är medveten om att jag bara är ute efter dina höns :-) Men visst är det fint? Jag skulle närapå vilja bo däruppe. Men det skulle antagligen betraktas med misstänksamhet av mina grannar. Att jag tillbringar orimligt mycket tid på vinden kan ju än så länge förklaras med att jag fortfarande sorterar saker. Men jag vill verkligen njuta medan det varar.

Anonym sa...

Så omåttligt imponerad, osäker på om jag någonsin sett något liknande!

Pernilla/I will not keep calm sa...

Jag ger det tre månader.

Botant sa...

Haha skrattar åt elak kommentar, kanske i aklla fall ett år ! Är det ett riktigt skåp så borde väl det öka chansen? Och genomskinliga plastbackar gör livet lättare. Plast har en del fördelar både när det gäller ev smådjur, damm fukt men framför allt att hitta saker utan att rota bort ordning

Tigerlilja sa...

Eftersom jag har ett vindsförråd som ser ut precis som du beskriver ditt förra, så är jag nu lite lätt ljusgrön i ansiktet. Nu är det iofs en vecka sen bilden, men det är säkert lika snyggt fortfarande. Imponerad är bara förnamnet.

DDT sa...

anonym - jag suger i mig av dessa vackra ord. Tänk, jag får beröm för mitt vindsförråd. Vem hade någonsin kunnat tro att det skulle hända. Det känns nästan som om jag tagit medalj i stavhopp (dvs heeeelt orimligt)

i will - jag hoppas på ett halvår. Jag tänker att det som kan hindra mig från att stöka till det är att faktiskt är rätt jobbigt att släpa upp saker 3 våningar. Det betyder i och för sig att det istället är stökigt i min lägenhet, men det kan jag leva med för att få ha det så fint på vinden.

botant - jag har precis upptäckt det fina med genomskinliga plastbackar. Så nu finns alla mina vinterskor och kappor/jackor i sådana. Vilket får mig att känna mig som en riktig helylle-person.

tigerlilja - Det är faktiskt lika snyggt fortfarande. Men mest för att jag är lite lat och inte orkat släpa upp fler saker från lägenheten. Om jag är lite mallig? Ja, jag är lite mallig.

MIa sa...

Hyr ut för anständig peng, luftig vindslya i attraktivt hus.

DDT sa...

Mia - haha. Vilken utmärkt idé. Undrar om jag kan sätta in en förbränningstoalett i skåpet som de tidigare hyresgästerna lämnade kvar?

Anonym sa...

Airbnb!

Annika

nillas liv på pinnen sa...

Herregud, var har du alla dina grejer?!