torsdag 31 juli 2008

Två duvor och en mås

Knästrumpan föreslog fågelskådning som hobby.
Varför inte?
Titta är ju lagom jobbigt.
Jag är ganska grym på att stirra rakt ut i luften, så allt talar ju för att jag ska ha talang för fågelskådning.

Dagens resultat:
2 duvor
1 mås
3 skator
1 sädesärla

Jag trodde att jag såg en fjäril också. Men det var ett tuggummipapper som for omkrng i vinden.

På något sätt verkar fågelskådning inte vara riktigt så givande som jag hoppades.
Det finns tydligen inte en enda vithövdad örn på min gata.
Bummer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fågelskådning är det senaste, enligt Amelia Adamo i Magasin M. Men det krävs gummistövlar och stiga upp tidigt på morgonen, så jag är tveksam.

DDT sa...

Är det det senaste? På allvar? Har jag prickat rätt för första gången i livet?
Men då måste jag väl ha haft roligt då, trots att det inte kändes. Jag får nog träna lite mer på själva skådandet.

Anonym sa...

Pyttsan! Medans jag var upptagen studera ovan under mitt flanerande i stan, lyckades jag bli stucken av en geting! Nu är är det tennis med de små jävlarna som gäller. Krig! Undrar just var man köper ett sådant rack? Mord i sinnet..

DDT sa...

Men stackars!
Tennis är roligt har jag hört. Jag har bara spelat 10 minuter och då fick jag blåsor under fötterna. Men getingtennis är säkert grymt. Öva på din backhand!