fredag 26 september 2008

Man borde veta bättre

På min promenad hem från jobbet fick jag för mig att jag skulle titta på lite kläder. Inte för att jag har råd att köpa dem. Men ändå. Lite träning, så där. För att övervinna shoppingfobin.

Det var ju en rasande bra idé.
Verkligen.
Med otvättat hår och grå utväxt.
Osminkat ansikte.
Allergiska utslag av sårskorpetyp i fejan.

Först gick det bra.
Jag har lärt mig att gå i affärer utan att ens snegla åt en spegel.
Sedan gick det sämre.

Jag hejdades liksom av en tanke när jag var på väg in i provrummet med en snygg kjol i handen.
Vänta nu, vad tog jag för storlek egentligen?
38.
Vad är det för storlek på kjolen som knappt gick att knäppa imorse?
42.
Då passar jag på att titta mig i spegeln.
Sedan gick jag hem.

Det finns kanske människor som skulle hävda att kanelbullar inte är den bästa trösten en sådan här dag.
Anna Skipper, kanske.
Vad kan jag säga?
In your face, baby!

Inga kommentarer: