söndag 23 augusti 2009

Luktar jag gurka eller kanske salami

Jag har ganska effektiv migränmedicin.
Den fungerar.
Ibland lite för bra.

Hjärnan verkar koppla bort några växlar när jag tar den.
Huvudvärken försvinner, men tyvärr försvinner en del annat också.
Som förmågan att bilda fullständiga meningar.
(Jag kommer aldrig mer att ta det pillret på jobbet! Aldrig säger jag!)
Och all organisationsförmåga.

Idag hittade jag min deodorant i kylskåpet.
Det mådde den säkert inte så dåligt av.
Men var jag har lagt den skivade pepparsalamin är en gåta.
Jag hoppas att jag hittar den snart.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Är du säker på att det inte är någon av de nya partydrogerna man kan köpa på nätet?

DDT sa...

inte helt säker... men så länge den fungerar mot migränen så är jag happy. Om än något förvirrad.

Osloskånskan sa...

Det känns inte trångt i armhålan då...?

DDT sa...

Nä, salamin låg i frysen. Det var ju i alla fall nästan rätt. Godkänt, tycker jag.