söndag 2 augusti 2009

Piffa mitt pulvermos, försök 1

Allvarligt nu.
Hur jobbigt är det egentligen att koka några potatisar och mosa dem?
Lite jobbigt, ok.
Men lätt värt det.
Pulvermos är ju vidrigt.
Åtminstone den varianten jag hittade i skafferiet.
.
Nå, nu till piffningen.
Detta sega pulvermos piffades med små bitar knaperstekt bacon, smör, svartpeppar.
Tyvärr såg det fortfarande läskigt oaptitligt ut.
Därför värmeljuset.
.
Tja, det funkar ju i alla inredningsprogram...
Säg det stylingprogram som inte slutar med att inredarna placerar ut fullständigt sjuka mängder värmeljus i färgade glas runt om hela rummet?
Tyvärr gjorde det kanske inte riktigt lika mycket för pulvermoset.
Kanske är det skålen med citroner och lime som saknas?
Så kan det vara.
.
Smaken?
Akut vidrig.
Men bacon är ju alltid bacon.
Ja, utom den där biten som kanske var en fluga då.
.
Nästa vecka provar vi färska örter och glitter.
Det vill ni inte missa.

12 kommentarer:

Singelmamman sa...

E välan inget fel på den däringa moset. Va? Och värmeljus sprider ju ljus, äh! Flugan kan du väl peta bort, typ.

Catten sa...

*skrattar så jag trillar av stolen*










Shit, jag spräckte en lillfingernagel - kan man laga den med klistrigt pulvermos måntro?

Agneta sa...

UÄK vad äckligt det ser ut! Inte ens ljuset gör det aptitligt...

Men väl en god idé för alla trendiga inredningsprogram/matlagningsprogram! Sälj den dyrt bara!

Bagarberta sa...

Tack för tipset! Har jag aldrig tänkt på, alltså...att man kan toppa med ett värmeljus :-)

Annika sa...

*asg*
Visst donerar du din hjärna till forskningen den dagen du går hädan??

Markattan sa...

Äntligen, som jag väntat, nästan utsvulten här ju. Nu ska här vispas pulver...

Nä, skiter i det, kör på eget vis och jag kan piffa mos. Det enda jag kan i köket men det duger väl?

Markattan

Osloskånskan sa...

Verkligen snitsigt!

PGW sa...

Värmeljus är lösningen på mycket. Jag hoppas att det är ett doftljus som skär sig fint mot potatis- och bacondoften?

T (engel) sa...

Älskar din blogg. *skrattar*

Ulrika sa...

TYcker det ser helt ok ut med ljuset i mitten.
Kanske du skulle ha haft fler ljus för ett ytterligare förbättrat utseende.
Kanske i lila.

Kanske också ett glas med persilja och selleri bredvid?
Kanske en ram av mosaik på tallriken?
Kanske lite stora stenar på hela bordet som omramar tallriken-ta in utemiljön in som Ernst kan säga...

Ah, många knep kan man ta till..
;)

DDT sa...

Singelmamman - Bortsett från smaken så är jag nöjd.

Catten - det tar jag för givet att du skulle kunna.

Stort och smått - då skulle du ha smakat på eländet. Vi talar kemisk krigsföring.

Bagarberta - väl bekomme! Jag delar så gärna med mig av min visdom. Som Jesus ungefär. Eller Buddha. Den senare känns mer anatomiskt korrekt.

Annika - Jag har fullt sjå att hålla forskningen undan från min hjärna nu. Tre olika vetenskapliga institut har redan paxat och bråkar som bäst om vem som har första tjing när jag väl lämnar in.

Markattan - kan du? Perfekt. Då kanske jag kan lägga ut det fortsatta arbetet på dig? Du får alltså i uppdrag att skapa avsnitt nummer 2 i serien piffa mitt pulvermos. Grattis!

Osloskånskan - Visst var det. Gissa om Ernst sliter sitt hår för att han inte kom på det först.

PGW - But of course. Vad annars? Ananaslukt.

T(engel) - Det är fullkomligt normal. Oroa dig inte för det!

Ulrika - don't get me started on mosaiken. Jag har provat en gång. Kan vara bland det dummaste jag gjort någonsin.

syltan sa...

Du är ju för fan inte riktigt navlad! :-O
Detta inlägg måste vara en av de bästa jag läst! Ever! :-)