onsdag 14 oktober 2009

Det var visst bara lite snuva

Jag har en tendens att överdramatisera.
Jag ligger inte död på golvet i köket, uppäten av mina katter.
Kommer aldrig att hända.
Har inga katter!
Har för övrigt knappt några skönjbara golytor heller.
Dags att tvätta snart, tror jag.

Min dator däremot mår sämre.
Betydligt mycket sämre, faktiskt.
Den har väldigt konstiga saker för sig.
Jag misstänker virus.
Eller svininfluensa.
Eller en trasig sladd.

Konstigt.
Med så många mystiska sladdar som jag har liggande i mina lådor så tycker man att åtminstone någon kunde passa ihop med datorn.
Det tycker man.
Men där har man fel.
För det gör de inte.

Eftersom jag inte kunnat skriva har jag inte heller brytt mig om att väga mig.
Fullkomligt logiskt i min värld.
Men imorgon är det visst torsdag igen.
Jag hoppas att min bruna klänning har krympt.
För annars...
Nä, nu finns det nog något väldigt viktigt program på teven.
Eller nåt...

7 kommentarer:

T sa...

*andas ut* Där är du ju underbara bloggerska. :-)

Har datorn fått baconfeber?

Agneta sa...

Jaa! Du är tillbaka! Och torsdag i morgon?? Nä, men däremot förfredag! Alltså nästanhelg! =)

Den hemska tvillingen sa...

Å så skönt. Hellre fel på tekniken än på dig...fast resultatet för mig är ju detsamma. Oj, nu blev det lite svårt...Nä men en frisk bloggare och en hel dator är väl inte för mycket att önska sig va?

Hoppas att du och maskinen håller er hela och rena hädanefter.

Singelmamman sa...

Bra.

Maggan sa...

Ah, sådant exter. Det känner jag igen. Är det möjligtvis så att du läste "Pondus" i GP idag så känner du definitivt igen dig. Välkommen tillbaka!

nillas liv på pinnen sa...

Jaja, hit med vikten nu!
Jag har själv slutat väga mig för det är så deprimerande, men det gör mig än mer nyfiken på din vikt.

DDT sa...

T - Så kan det vara.

stort och smått - det har garanterat inte varit förfredag idag. Snarare extramåndag.

hemska tvillingen - både jag och min dator har vissa skavanker, faktiskt.

singelmamman - visst är det.

maggan - tack.

nilla - jaja den är uppe nu. Och den kommer säkert att kännas bra. Grattis till det!