tisdag 29 december 2009

Mina nyårsönskningar

Nillas idé om nyårsönskningar är ju närapå genial.
Vem behöver löften egentligen?
Inte jag i alla fall.
Jag har ju Berit.
Som förväntas dyka upp lagom till fredagsfrukosten,
Som Mary Poppins ungefär.
Fast om hon planerar att sjunga hoppas jag att hon väntar till efter frukost. Det kommer ju trots allt att vara nyårsdag.

Följande saker önskar jag mig 2010.
1. Ett par välsittande jeans (hahahha... hm.. ursäkta)
2. En ny stil (medelålders slacker med spontanklädsel börjar kännas väääldigt 2005)
3. Talang (jag skulle gärna vilja upptäcka något som jag är bra på. Det måste uppenbarligen vara något jag inte testat tidigare. Kanske kaninhoppning? Eller bågskytte? Det är väl ungefär det enda jag inte har testat.)
4. Fler fredagar (almanackan kanske säger annorlunda - men jag är övertygad om att 2009 har innehållit misstänkt många måndagar och betydligt färre fredagar.)

13 kommentarer:

XXX sa...

Varför har du snott min önskelista för?

nillas liv på pinnen sa...

Det var en anspråkslös önskelista må jag säga. Men du hör väl till de kvinnor som inte kräver så mycket för egen del. En sån som sätter andras behov före de egna.
Det är fint på något sätt. Speciellt så här i jultider.

Ulrika sa...

Hm, skulle ha tagit upp i min önskelista att jag tog upp en ny hobby, pistolskytte.
Nyttig hobby och som jag är skitbra på.
Kan ju ta jobb som sniper.



Eller åtminstone tror jag att jag skulle vara skitduktig på pistolskytte. Jag har aldrig prövat, men oddsen talar ju för det oprövade.
Det jag prövat är jag ju helt medioker på *sucka*

DDT sa...

hemska tvillingen - f'låt, det var inte meningen.

nilla - jag är en mycket anspråkslös människa. Har du inte upptäckt det förrän nu?

ulrika - jag är också jättesugen på att börja skjuta pistol. Synd att du bor så långt bort. Annars hade vi kunnat gå tillsammans. Vem vill inte bli en sniper?

Singelmamman sa...

Gå med i skytteklubben. Du träffar så mycket folk.

Markattan sa...

Men nu var väl Singelmamman mer än lovligt rolig, tycker jag. En tiopoängare eller jävel-många-taggare, som jägarna plägar säga.

Markattan, laddad som tusan

Soulwoman sa...

1) Ja, det var väldigt roligt. "Välsittande jeans" - my ass ('schäkta). Har man passerat 18 så finns det tam'fan inga jeans som passar. Punkt!
2) Var dig själv - vi gillar det!
3) Strössel kan ge tips om kaninhoppning - hon är en jävel på det. Annars kan du gå med i Hemvärnet. Eller varför inte en intresseförening för speciella krukväxter?
4) Köp Berglins almanacka för 2010 - innehåller en extramånad, nämligen "mörv".

nillas liv på pinnen sa...

Näe.

Agneta sa...

Du vill inte börja i kör då? Jag vill gärna gå med i kör. Jag tycker själv att det låter rätt bra när jag sjunger. Särskilt i bilen med väääldigt hög volym, och no passagerare.

Mångmamma sa...

Pistolskytte testade jag som 16-åring.
Helt överskattat!
Kaninhoppning är lika menlöst det!
Tacka vet jag leva-på-landet-utan-vettiga-grannar-leken!
Den är tillräckligt spännande för mig!
Gott slut.
Och nytt!

/Anitha sa...

1. Ett par välsittande jeans vill jag också ha. Jag har bara inte lyckats hitta några som är gjorda för oss som är kurviga. Överallt. Hmpf.

2. En ny stil skulle jag också kunna tänka mig. Eller kanske snarare en fysik som passar den stil jag vill ha.

3. Du har ju en talang! Bloggen talar för sig själv på den här punkten - du är utan tvekan en word wizard.

4. Nu har jag inte riktigt pejl på hur många fredagar vi har haft under 2009, men jag kan meddela att det under 2010 kommer 52 stycken sådana. Inte bara det - vi inleder dessutom året med en fredag (det bådar ju gott), och både julafton och nyårsafton kommer vara på fredagar. Och långfredag, förstås. Antal måndagar kommer också vara 52, men eftersom annandag påsk är en måndag och även röd dag, så kan vi räkna bort den. Följdaktligen har vi alltså färre måndagar än fredagar, vilket kan ses som ett positivt tecken. Vill man undslippa några måndagar till, så rekommenderar jag att man åberopar brittiskt medborgarskap, eftersom man då kan plocka på sig ytterligare tre helgdagar som är förlagda på måndagar. Det finns med andra ord hopp!

DDT sa...

singelmamman - måste man inte betala böter eller något i sådana fall?

markattan - påfallande ofta är kommentarerna mycket roligare än det jag har skrivit från början. Skrämmande.

soulwoman - tack för svaren. Jag är särskilt intresserad av den där extra månaden. Den är väl arbetsfri?

nilla - inte? Du får väl vara lite mer uppmärksam då.

stort och smått - njääaeee. Helst inte. Jag kan bara hålla två toner och det är väldigt få sånger som går i just de två tonerna.

mångmamma - där har vi det. Jag ska skaffa mig ett hus på landet! Då lär jag inte behöva någon hobby.

Anitha - Jeans och en stil som passar oss spolformiga vore önskvärt. Och tack för dina snälla ord.

Singelmamman sa...

Anitha: Allah Akbar och Gud hör bön. Underbart att konstatera, men jag kan lova att några av tisdagarna är smygmåndagar och djävlas så in i helvete. Men ändå, det lovar ju gott.
Och nä, tvärtom, att träffa folk i skytteklubben är avdragsgillt.