fredag 24 december 2010

19 - Den här månaden

December.
Jag gillar december.
Normalt gillar jag november också.
Men just i år var jag för sjuk för att njuta av mörkret.
För så är det.
Jag trivs när det bli mörkare.

Så vad kan då vara bättre än en månad när det blir mörkt klockan fyra?

Fler bra saker med december:
- röda lediga dagar (skandalöst dåligt med dem i år)
- chokladkartonger till jobbet
- julklappar
- fet och salt mat i mängder
- ett nytt och bättre år hägrar vid månadens slut

Nu ska jag äta revbenspjäll!
Hoppas att alla får en jul med god mat, goda vänner och ett gott humör!

4 kommentarer:

Markattan sa...

Åhh revben... Faen det glömde jag!

Önskar dig en god fortsättning på julen och ett vansinnigt gott nytt år. Undrar också när vi ska "springa" på varandra!

Markattan

XXX sa...

God jul till dig också.

Anglinder, förstås! sa...

God Fortsättning!

DDT sa...

Markattan - springa? Den risken är väldigt liten. Jag är fortfarande helt klen efter min sjukskrivning. Om du springer på mig kommer jag att välta och slå mig. :)