tisdag 22 mars 2011

Svettigt

Fick en tråkig insikt idag. Helt ovälkommen.
Jag har blivit för fet för en av mina skjortor.
Tyvärr upptäckte jag inte detta förrän jag kom till jobbet och såg mig själv ur en annan vinkel i en av våra speglar. Hur jag än försökte så bucklade sig skjortan så att jag visade helt osmickrande delar av min behå.
Som tur var hade jag en kofta.
Tyvärr var den väldigt tjock.
Tyvärr (igen) har vi väldigt varmt i vår lokal.

Dock trodde alla på min fejkade förkylning som anledning till att jag satt invirad i kofta.
Jag såg febrig ut, tyckte flera av mina kollegor.
Jo men visst gjorde jag...

11 kommentarer:

UnderCover sa...

Smart drag där!
Nu kan du vara hemma resten av veckan.

Ett stenkast från Fyndet sa...

oops, nöden är uppfinningarnas moder. Och som sagt, ingen kommer att undra varför du är hemma resten av veckan..

Småländskan sa...

Konstigt att en del inte uppskattar detta med förkylningar!! Hur man liksom kan utnyttja dem!

Markattan sa...

Hemma, men egentligen på powerwalk med Markattan ;-)

Livet just nu sa...

Eller så skyll på klimakteriet. Man går upp i vikt. Man svettas som ett svin. Man fryser. Man blir grinig.

Singelmamman sa...

Jag gillar inte heller när mina skjortor krymper. Jag funderar på om det är antal tvättar som gör det? Efter typ 32 tvättar börjar de krympa och så blir de mindre och mindre för varje tvätt. Svårt att upptäcka förrän det är försent. Tråkigt också, att upptäcka försent alltså.

DDT sa...

undercover - smart är mitt mellannamn... Eller, egentligen är det väl lat. Men det rimmar ju nästan.

stenkast - åh så gärna jag skulle vilja vara hemma. Men jag har bokade möten och sådant skräp.

småländskan - på mitt jobb vabbar alla. Jämt! De behöver inga förkylningar.

markattan - låter mycket roligare än att jobba.

livet just nu - när man är typ tio-femton år äldre äldre än de andra på jobbet är klimakteriet inget man vill ta upp. Tro mig!

singelmamman - så klart! Den har krympt. Nu när du säger det så har jag faktiskt tvättat den ett antal gånger. Kass kvalitet, helt enkelt.

PGW sa...

Hade samma problem i förra veckan. En för liten tröja som satt hemskt illa. Hade också kofta men den var OCKSÅ för liten (vad tusan har hänt här??) så det var en högst obekväm dag när jag gick omkring och slet i mina kläder hela tiden. Snyft.

reneesfotoblogg sa...

Men är inte det högsta mode nu? Tajta blusar som glipar isär mellan knapparna och ser ut som att dom skulle sprätta iväg när som helst.
Rätta mig om jag har fel, jag är från landet. T o m hallåor och programledare ser ut som stoppade korvar där skinnet håller på att spricka.

Jenny Palm sa...

Åh stackars dig! Jag har upplevt exakt samma jag med. Skiten börjar krympa helt utan måtta bara så där... Helt plötsligt, utan förvarning. Ska vi börja bojkotta klädkedjorna? Jag menar, nåns fel ska det ju vara.

DDT sa...

pgw - det där gör jag oroväckande ofta. Sliter i mina kläder alltså. Och drar. Men vad hjälper det? Krympa kan de minsann, men om de skulle töja sig är det ju garanterat på helt fel ställe

renee - det skulle nog ha krävts bra mycket snyggare underkläder för att jag skulle kunna komma undan med att det där var modernt.

jenny - jag är helt för en bojkott. Problemet är bara hur jag ska få tag i kläder om jag bojkottar kedjorna? Sy själv är inte något realistiskt alternativ. För hur illa ett köpt plagg än sitter så kan jag alltid sy något betydligt fulare.