onsdag 9 mars 2011

Dagens spännande shopping

Vad tror ni?
Kläder?
Smink?
Inredning?

Om du hoppades på något av ovanstående är du ju garanterat på helt fel blogg.
Men tack för besöket ändå.

Nej, jag har köpt japansk soya.
Vilket säkert är en stapelvara i de flesta hem, men som jag aldrig köpt tidigare. Min förhoppning är att den ska smaka något annat än soya, för det tycker jag är ganska äckligt. Hoppas, hoppas!
Nu ska jag baka lök (vilket jag också är ganska tveksam till) marinera lax i ovan nämna soya och ingefära samt koka äggnudlar.

Ett antagligen fullständigt normalt förfarande för andra, men ett stort steg för en baconaddicted tjockis.
Inget bacon! Ingen grädde!
Tanken svindlar en aning...

Jag återkommer kanske senare med en rapport.

2 kommentarer:

Markattan sa...

Ja gör det är du rar!

Markattan

DDT sa...

Det kommer både bu och bä!