torsdag 4 april 2013

Nya friska tag

Förkylningen är borta.
Det finns alltså inget som hindrar mig från att börja ett nytt och bättre liv.

Så var börjar man?
Jag är en botanisk park av dåliga vanor.
Det finns hur många sorter som helst.

Man borde ju börja träna igen, äta nyttigare, titta mindre på teve, jobba effektivare, lära sig förstå skånska, sätta fart på sitt nya företag, vara lite snällare, skriva klart något av alla påbörjade projekt, renovera lägenheten, städa lite oftare, sy ett överkast, välja elbolag, göra någon nytta i världen, rädda isbjörnarna, klippa tånaglarna...

Alltså, jag blir ju trött bara av att tänka på det.
Får nog sova på saken.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Sova är bra. Min mormor sa alltid: den som sover syndar icke.

h sa...

Går det att lära sig skånska?? Finns det kurser?

Filifjonkan 1 sa...

Hej hehe,,du har mycket att tänka på du, Nog så arbetsamt verkar det. Klokt sova bort det jobbiga. Det värsta är ju att det är kvar när man vaknar..har jag märkt!

DDT sa...

singelmamman - mormödrar är kloka. Min mormor hade alltid något sådant där bra ordstäv att komma med när allt var pest.

helena - nej, det där var ett skämt. Att förstå skånska har visat sig vara omöjligt.

filifjonkan - hela världen finns för det mesta kvar när man vaknar. Tyvärr.