lördag 13 april 2013

Så går det när man följer råd från gratistidningar

Mitt humör är aldrig riktigt på topp under februari-mars-april, men i år har det varit värre än vanligt.
Desperatat tider kräver desperata åtgärder.
Jag är beredd att prova nästan vad som helst.
Lögn!
Jag är beredd att prova vilken quick fix som helst från random självhjälpsbok eller sammanfattande slarvigt skriven artikel . Att verkligen ta tag i mitt liv och göra en rejäl insats för att förändra det på riktigt, orkar jag inte med. Jag är ute efter snabba lösningar.

Nåja.
För några dagar sedan läste jag en artikel i Metro om hur man skulle bli en bättre medarbetare. Man skulle vara positiv (meh!), prata mindre och leverera mer (nog!) och man skulle sluta snooza.
Det sista var något som fastnade.
Enligt denna obehagliga människa skulle man gå upp direkt eftersom man ändå inte blev piggare av att snooza, sätta på sig träningskläder och gå ut direkt och ta en 15 minuters promenad eller joggingtur.

Så igår gjorde jag det.
Samma dag som det envisa solskenet plötsligt försvann och förvandlades till snöblandat regn. Grattis.
15 minuter senare var jag inte det minsta mer positiv. Bara kall.
Sedan spenderade jag hela dagen med att vara rent rasande ineffektiv.
Fick ingenting gjort alls på jobbet.
Däremot åt jag nog 15 kakor.

Jag tror inte att det var ett vinnande koncept.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

TACK! Jag är dig evigt tacksam! Var en hårsmån från att ta steget utanför dörren för morgonlufsandet. Tack vare dig och din vetenskapliga rapport så avstår jag det och går direkt på långfrukosten istället! Tack!

reneesfotoblogg sa...

Måste du gå ut så hårt? Det hade väl räckt med att sätta sig på sängkanten till att börja med!

DDT sa...

Singelmamman - Varsågod. Jag offrar mig för vetenskapen så att du slipper bli kall, ineffektiv och kaksugen. Nu känns det värt det.

renee - min vanliga stil. Gå ut stenhårt och sedan tröttna efter en dag. Det kanske inte är så himla bra när man tänker efter...?