torsdag 23 maj 2013

Desperata tider

Morgonen började i Marvin Gayes sällskap.
Han sjöng och jag promenerade/småjoggade/snubblade fram i skrattretande tempo.
Sedan åt jag en hälsosam frukost och åkte till jobbet...

...där jag hade en skiiiittråkig dag.
För att sedan toppa det hela med ett negativt besked från försäkringsbolaget som meddelade att jag inte kommer att få någon ersättning alls för mina försvunna hjul och däck eftersom det "per definition" inte är en stöld, även om de har försvunnit med firman som skulle ta hand om dem. Yippie!

Livet alltså, ska det vara så här?

4 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Marvin Gaye....Sexuel Healing.... på morgonen? Men hallå!

Bubbel sa...

Men va?! - vaddå inte stöld? Låter ju helgalet!

DDT sa...

renee - han har gjort fler.. det var hans tidiga verk som fick följa med mig ut på motionsförsöket

bubbel - världen ÄR galen! Precis som försäkringsbolagen.

Singelmamman sa...

Jävla försäkringsbolag!