onsdag 21 januari 2015

Folk som ska ha beröm

1. Folksam
Jag skällde ju på Folksam för ett tag sedan. Det gjorde jag i och för sig rätt i just då, eftersom det var så svårt att få tag i deras företagsavdelning. Men när jag väl fick tag i dem fick jag klart besked direkt och pengar tillbaka på kontot på bara någon dag. Stiligt jobbat!

2. Världens snällaste parkeringsvakt
Igår hade jag lite otur när jag tänkte (händer oftare än vad jag gillar att medge) och råkade trycka in fel tid när jag skulle parkera. Så när jag kom till min bil, med vad jag trodde var 1 minuts marginal, hade jag i stått 59 minuter för länge... Och det står så klart en parkeringsvakt vid bilen. Tjena! Men kan ni tänka er, hon lät mig betala för en extra timme i automaten och slippa böter!
Hon borde ju få dagens ros eller något, men jag är ganska säker på att hennes chefer verkligen inte skulle uppskatta om jag ringde och talade om vilket fantastiskt trevligt bemötande jag fick av en av deras anställda.
Men någonstans i den här stan går det omkring en helt otroligt trevlig och snäll parkeringsvakt. Bara en sådan sak!

3. Min kollega
Med tanke på hur svårt jag har att stå ut med mig, så klarar hon det imponerande bra. Nästan så att hon borde få en liten medalj eller så. Det får hon dock inte. Hon får en riskaka med gräddfilssmak.

Så, det var väl allt jag är nöjd med idag. Resten av världen fortsätter att bete sig irriterande på alla möjliga sätt.

4 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Vad är väl en hygglig parkeringsvakt mot tio skitstövlar?
Och då menar jag inte andra parkeringsvakter för med dom har jag faktiskt bara trevliga erfarenheter (kan möjligen bero på att jag är så djävla trevlig själv) utan mer på människor i allmänhet.
Du hör vilket strålande humör jag är på?

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men ändå, tre saker! Bra där. Och Folksam brukar vara rekordsnabba att betala ut till oss också. Vi är ju liksom deras stamkunder. En gång fick vi ett brev där det stod hur vi kunde skydda oss mot olika ting. De nämnde dock inte min son? Pfft.

Singelmamman sa...

En kollega värd att medaljera! Håll fast vid henne. Resten av värden får du stå ut med.

DDT sa...

renee - jag hör och förstår. Så känner jag också de flesta dagar. Men det sägs att det ska vara bra att berömma folk, så jag tänkte att jag skulle prova hur det kändes. Ovant. Så kändes det.

i will - visst är det imponerande? Och Folksam skötte sig fint trots att vi verkligen inte är stamkunder utan bara hade fått en felaktig faktura.

singelmamman - herregud ja! Hon har gjort mitt arbetsliv så mycket enklare och bättre. Jag kommer att hänga kvar vid henne tills hon skaffar hemlig identitet eller tills jag går i pension. Vilket som nu händer först.