måndag 26 januari 2015

På väg hem

Rent mentalt har jag knappt varit här alls, så jag hade lika gärna kunnat gå hem för flera timmar sedan.
Men det regnar faktiskt.
Och jag har inget paraply.
Dessutom finns det goda nötter på kontoret.
Eller, det fanns. De är slut nu.

Så att... nej, men om man skulle ta och ge sig nu då.

Om jag har gjort någon nytta?
Vad är det för en konstig fråga?
Jag har ju lagt till en flik här ovanför på bloggen. Den kommer jag att använda för att lista alla böcker jag envisas med att läsa och sedan glömma bort. Om jag kommer ihåg det alltså... Vi får se.
Tja, det var väl ungefär det jag gjort.
Det där andra jag skrev att jag skulle göra, visade sig gå utmärkt att skjuta upp. (Utmärkt = ingen har mejlat dödshot ännu.)

Nu väntar en kväll av seriöst soffhängande.
Eventuellt med en fläskpannkaka som sällskap.
Känns som en bra plan.

Rubriken snattad av Fru Venus.

Inga kommentarer: