fredag 26 juni 2015

Nytt roligt

Jag har skaffat växthus. 
Här bor numera de gurkor, vattenmeloner, chiliplantor och paprikor som tidigare grodde i mitt fönster. 

Tyvärr har jag tappat kontrollen lite, så jag har ingen aning om vad som är vad. 
Jag hoppas att det visar sig så småningom. 

Grannkatten är uppenbarligen mycket intresserad av odling. Och gör vad hon kan för att hjälpa till. Tyvärr är hon mer än genomsnittligt korkad, även för att vara katt. 

Detta har hon åstadkommit hittills:
Rullat sig i palsternackorna. 
Grävt upp fyra rödbetor. 
Satt sig på en späd tomatplanta. 
Stångat omkull gurkans stödpinne 
Trott att majsen är en jättefestlig viftande leksak. 
Och slutligen, utbrustit i ett entusiastiskt "wow, en inomhustoalett i jätteformat" när hon för första gången kom in i växthuset. 

Det här kommer nog att bli festligt. 

4 kommentarer:

Markattan sa...

Åh vad härligt. Har funderat på växthus men vet inte om jag mäktar.
Dumma katter känner jag inte till, min är mycket klok....

Markattan

Anonym sa...

Underbart, katter sprider glädje! Själv får jag rädda grannens katt ut ur hönsgården...han är inte populär bland hönsen

DDT sa...

Markattan - helt ärligt, köp inte en byggsats. Det var så sjukt svårt att bygga att jag var nära att ge upp. Även utan hjälp av katten.

Anonym - katter och höns brukar väl sällan vara jättebra kompisar. Att ha grannkatt passar mig ganska bra för övrigt. Det räcker liksom.

Ingrid sa...

Hjälpsamma grannar har jag hört om, men så hjälpsamma grannkatter var nåt nytt. Han/hon verkar tro att det är en finfin sommarpresent som du just skänkt!