torsdag 13 augusti 2015

En första avstämning

Det är ganska svårt att bryta vanor på morgonen, upptäckte jag.
Får jag inte kaffe är risken stor att jag blir ovän med allt från kroppsdelar till lösa föremål. Folk ska vi inte ens tala om. Att träffa människor utan koffein i den här kroppen kan leda till åtal.
Så, kaffet fick vara kvar.

Annat då?
Tja, hittills har resultaten varit lite blandade.

Funkar:
- att måla tånaglarna på morgonen.
 -att cykla i omlottkjol

Funkar mindre bra:
-att måla naglarna på morgonen. Det är ju helt omöjligt att få det att torka innan man petar på något eftersom man även ska dricka kaffe, sminka sig, klä på sig, leta telefoner och blåsa håret. En, jag upprepar, EN enda nagel är helt oskadad.
- att cykla i omlottkjol av linne. Den var struken i morse, jag lovar!

För övrigt är jag inte helt säker på om tånaglarna är så snygga heller. Långa ben i kombination med ganska kass syn gör det svårt att bedöma. Men jag tänker att det ändå mest är personer under 4 år som är i rätt längd för att studera dem och de brukar ändå vara mer intresserade av skalbaggar.


7 kommentarer:

Markattan sa...

Jag är sjukt imponerad.
Måla naglar, oavsett tid på dygnet, sker aldrig och jag begriper inte hur det går till. På morgonen skulle förmodligen det mesta i mitt hem vara fläckigt av lack och naglarna se ut som skit.

Markattan

UnderCover sa...

Ska bli sjukt roligt att läsa din komma-hem-i-eftermiddag-rapport. Har ju läst vad som hände när kontoret bytte färg :D Att öppna en nagellacksflaska på morgonen måste ju lämna en hel del roliga spår efter sej. Roliga för oss som bara läser om det vill säga. Du kan lätt vara den modigaste jag känner till. Lätt!

DDT sa...

markattan - Det blev inte så himla fint, kan vi väl konstatera. Men jag tror inte att jag spillde något? Fast det kommer jag väl att upptäcka när jag kommer hem.

UnderCover - tveksamt om det blir så kul. Jag har jobbat som ett skållat troll hela dagen (vilket i och för sig inte är vanligt) och knappt hunnit bryta en enda vana. Men jag ska se vad jag kan göra på hemvägen. Herregud! Någon tycker att jag är modig!!! Sådant kan ju få en att försöka sig på stordåd som att cykla en annan väg hem eller annat läskigt.

görel sa...

cykla i linnekjol funkar väl bra. linne ska vara skrynkligt och inte strykas… i mitt tycke. fast jag stryker inga klälder alls.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

skalbaggar - haha!

Annars är ju trixet seche vite - naglarna torkar på ett kick! Inte ett superkick, men ändå ett jävligt snabb kick!

DDT sa...

görel - jag vet inte riktigt om jag tycker att det är så där jättesnyggt när röven ser ut som ett dragspel. Pga kjolen alltså. Hur den ser utan kjol vill jag inte ens tänka på…

i will - seche vite? Det borde jag kanske testa. Allt som har med naglar att göra är trist tycker jag, så att intressera mig lite vore ju nytt.

The Queen of fucking Everything sa...

Fantastisk jämförelse som jag känner att jag kan relatera till 200%!