torsdag 13 augusti 2015

Inte så lyckad lunch

Vädret är ju toppen, så trots sjuk jobbstress hela dagen sprang vi ut för att äta sallad vid kanalen.

Men nu skulle jag ju bryta vanor.
Göra nya saker och sådant trams.
Alltså plockade jag bara saker som jag normalt inte äter i min salladsbunke.

Min sallad idag bestod av:
ruccola
smetig avocado
bönor i 3 mystiska färger
råa rödbetsstrimlor
melon
några okända blad
1 st minimozzarella

Det var fan inte gott någonstans.
Det hade man kanske kunnat räkna ut?

6 kommentarer:

görel sa...

i mitt tycke lät det jättegott! förutom melonen. och nyttigt. och smalmat. positivt tänkande, kanske, att du ska prova… hahaha… fast jag tror inte det funkar, när det är nåt man inte tycker om i matväg. jag menar, brysselkål bli aldrig gott! hahaha...

Anonym sa...

Håller med dej, tycker det låter rent ut sagt äckligt.... Varför ändra ett vinnande koncept, undrar jag....?/EvaH

reneesfotoblogg sa...

Ja!

DDT sa...

görel - tvärtom. Melonen var god. Allt annat var äckligt. Utom mozzarellan förstås. Den smakade absolut ingenting precis som mozzarella brukar göra.

evaH - det var äckligt, men hur ska man veta om man inte provar? Hela vitsen är ju att prova nya saker och bryta gamla rutiner. Hittills har inget gett något vidare resultat, men när som helst kanske det händer.

renee - Jo, framför allt eftersom jag aldrig någonsin i hela mitt liv gillat avocado. Jag tycker att det är skitäckligt. Men det kunde ju ha ändrats. Om man inte provar får man ju aldrig veta.

Smultronblomman sa...

Någon ny diet? Vad hade du gjort med baconet? Det hade varit gott i en sådan sallad. ;)

reneesfotoblogg sa...

Dessutom luktar Ruccola kattpiss!