tisdag 26 april 2016

Sedan sist

Det har varit lite berg- och dalbana här.

Först gjorde jag en rejäl tabbe. Det var mycket pinsamt.
Sedan gjorde jag en så katastrofalt dålig presentation på ett stort möte att den där tidigare tabbens pinsamhetsgrad helt plötsligt kändes som en myrfis i rymden.
Och nej, det är inget jag bara inbillar mig.

Det var uppfriskande.
Ibland behöver man bli påmind om att det faktiskt inte är så farligt att göra bort sig.
Det är bara att ruska av sig och gå vidare.

Och efter det fick vi reda på att vi vunnit en pitch och fått en riktigt drömkund.

Så, man kan väl säga att känslorna har kommit tillbaka.

Och så har jag köpt sättpotatis.
Ja, det var väl det.
Vad har ni gjort?

10 kommentarer:

Mammahäxan sa...

Jag gör bort mig lite varannan dag ungefär. Tänker högt. Tur att jag ibland talar tyst.

Fru Venus sa...

Jag är hönsmamma på heltid. Ja, när jag inte jobbar alltså. Orkar inget annat. Själv tycker jag det är uppfriskande när andra gör bort sig ;-)

Agneta sa...

Att göra bort sig är jobbigt. Riktigt jobbigt. Men kul med drömkund - grattis!

DDT sa...

mammahäxan - jag har ofta lite otur när jag tänker. Vilket kan vara roligt för andra. Inte lika ofta för mig.

fru venus - synd att du inte var med. Du hade tyckt att det var mycket uppfriskande. Fast du är snäll så du hade säkert lidit med mig.

agneta - fast man dör inte av det. Det är bra att påminna sig själv om det. Det är bara känslor. Inget farligt händer egentligen. Och tack för gratulationen. Det ska bli kul att jobba med detta.

September sa...

Kul att se dig. Se dina bokstäver i alla fall.
Grattis till nya kunden. Sättpotatisen får vänta lite va, ska bli snö igen säger "dom"

DDT sa...

september - jag tror att jag ska försöka få ner sättpotatisen i helgen, för sedan reser jag bort ett tag och då blir det så himla sent. Jag får säkra med duk. Landet är inte så stort, så det borde fixa sig. Och det ska bli 13-14 grader i helgen. Men blir det snö får jag väl vänta.

reneesfotoblogg sa...

Varit hos veterinären, medicinerat en hund 12 ggr om dagen, varit hos veterinären, medicinerat en hund....... sammanfattningsvis.

DDT sa...

renee - men stackars hunden! De brukar vara lagom förtjusta i att bli medicinerade. Och stackars plånboken...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag har mest jobbat och sovit känns det som. Tränat lite, ätit några bullar. Men mest sovit. Och ändå är jag komatrött. Intressant det där.

DDT sa...

i will - bortsett från träningen så har jag ägnat mig åt samma sak. Såååå sjukt trött just nu. Men det blir jag varje vår. Normalt kan jag klara mig med 6 timmars sömn om jag måste, men nu… Får jag inte mina åtta timmar så kollapsar jag helt. Pollen?