tisdag 3 april 2018

Traditionsenligt

Jag har firat påsk.
Med massor av påskris.
Visserligen eldade jag upp mitt, men jag tycker ändå att det räknas som firande.
Jag passade förstås även på att ta en bild av årets snödroppar.
För det ska man göra som en påminnelse om att det faktiskt kommer att bli vår i år också. Även om det verkar helt orimligt efter 400 dagar februari och 300 dagar mars.
Eventuellt kommer bloggen så småningom även att publicera bilder i andra färger än gulbrunt och gråbrunt.
Om det inte blir torka i sommar också, förstås.
Då kommer färgskalan att vara den samma.
Det är kanske lika bra att lära sig älska den?

11 kommentarer:

Markattan sa...

Åhh fick du vara på landet i påsk? Det fick inte jag pga snö och kyla 😢
Jag anser att ditt riseldande kvalar in som ett mycket bra påskfirande.

Markattan

Nina sa...

Jag har ungefär lika många snödroppar i min trädgård också men blir lite orolig och arg när det väntar regn i morgon och på torsdag och SNÖ på fredag.

DDT sa...

markattan - jag får alltid vara på landet. Men jag får frysa. Och ibland får jag problem med att köra in på den lilla oplogade stig som leder till min carport. För övrigt känns det mycket hedrande att du validerad mitt påskfirande.

Nina - Klart att det ska komma mer snö! Varför inte? Det blir kul. Och ytterligare en "färg" i trädgården. Vitt är väl en färg va? Hoppas det.

Snigel sa...

Du har snödroppar, jag har snödrivor. Inte helt rättvist, tycker jag. Enda fördelen med snö på gräsmattan är att då slipper jag klippa den.

Karins ordöverflöd sa...

Hos mig är det grått som gäller så jag har bestämt mig för
att det är min favoritfärg från och med nu.

DDT sa...

Snigel - jag har ungefär 7 centimeter snö kvar på gräsmattan. Jag föreställer mig hur mossan ligger och gottar sig under detta fuktiga täcke. För övrigt finns det ingen rättvisa i världen. Det vet vi ju.

Karin - Med tanke på mitt hår och min garderob (och min ansiktsfärg när jag tittar mig i spegeln direkt när jag klivit upp) borde jag nog förena mig med dig i detta principbeslut. Grått är det nya svarta! REPEAT AFTER ME! Grått är det nya svarta!

Anna Christina sa...

Det är ok med flera nyanser av brunt men den evinnerliga kylan kan jag vara utan. Det räcker liksom nu.

DDT sa...

A C - Håll ut! Jag har hört obekräftade rykten om att det ska bli flera plusgrader imorgon. Typ 4 stycken. Åtminstone i min del av landet. Jag tror det när jag ser det...

Småländskan sa...

Just idag, är det "ögon känsliga för grönt". Nu 13 plus, de skitiga snöhögarna smälter bort, jag har gjort vårens första långcykling på cykelvägar fortfarande fulla av småsten. Så underbart, så härligt, så mycket grönt i stället för grått. Det blir bara bättre och bättre... jag lovar!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, anar jag att du är liiite trött på vintern?

DDT sa...

småländskan - 13 plus? Finns det ens? Låter som Science Fiction i mina öron. Cykla? Ja, det borde man förstås börja göra snart. Men igår höll jag på att ramla på plan mark eftersom det ligger en centimeter sand och smågrus överallt, så jag väntar nog liiiite till.

I will - märks det? Fan, jag som trodde att jag kamouflerade det så bra...