torsdag 27 september 2018

För 8 poäng...

Nu har japansågen kommit fram, men virket har minsann vuxit upp i de svenska skogarna. Furu. Fint ska det va! Eller, egentligen ville jag ha björk, men det fanns inte i tillräckligt stora bitar.

Mejseln användes för att skapa en liten kant att stödja japansågen mot. Det är tydligen viktigt att det blir rakt.
Jomentjena. Jag kan inte dra ett rakt streck med linjal.
Det blev nog inte rakt. Fast det kommer inte visa sig förrän jag försöker sätta ihop dessa bitar.
Vart är vi på väg med detta projekt? Någon som drar?
Den som gissar rätt vinner sin vikt i Ernst-ambitioner.

4 kommentarer:

* Snigel * sa...

Använder du japansågen att såga plankor med???

Jag använder min till att såga av trädgrenar som sitter högt. Sträck upp med sågen i hand, dra nedåt och låt sågen jobba. Upprepa tills du antingen blir less eller får en gren i skallen.

Om jag får lämna en gissning till så tror jag det blir en brevlåda? Postlåda? Vad heter det egentligen?

Markattan sa...

Jag misstänker att min make inte vill att jag vinner men jag gissar ändå.
Om det inte vore för att det är för korta och breda bitar hade det kunnat bli en liten spaljé 😂

Markattan

Tigerlilja sa...

Ett litet ställ för melonen? Och nej, jag vill verkligen inte vinna något som har med Ernst att göra. Den gången han gjorde en hall och använde makadam som golvbeläggning, då tappade han definitivt mig. Om det vore fråga om min vikt i choklad eller gorgonzola, så vore det en annan sak.

DDT sa...

Snigel - Jag gör vad läraren säger till mig. Själv har jag ingen aning. Men tydligen är det bra med japansåg när det inte får bli flisor och måste vara rakt. Vi kan väl säga att jag inte lyckats något vidare med det senare, tyvärr.
För övrigt kommer detta inte att resultera i en brevlåda. Men bra gissning, ändå.

markattan - vad är det med killar och Ernst, egentligen? Är det fötterna tro? Nåja. Din gissning var riskfri. Det ska inte bli en spaljé. Fast en sådan vill jag gärna bygga en dag. Dock inte nu.

Tigerlilja - Ett melonställ? Haha, det var den roligaste gissningen hittills. Men fel. Tyvärr kan vinsterna inte bli choklad eller ost. Jag skulle aldrig kunna skiljas från dem om någon gissade rätt. Och då skulle det ju kunna bli dålig stämning här.