fredag 18 mars 2022

Saker jag inte hittat på vinden

Det är alltså ingen som vet vad de där mystiska sakerna i förra inlägget är för något? Skönt ändå att ni är lika okunniga som jag. För det är ni väl? Det är väl inte så att detta är så självklart att det inte är värt att svara på?

Då väljer vi istället att titta på denna pampiga lyktstolpedekor från centrala Göteborg. Mycket stiligare än det dammiga skräp jag gräver fram från vinden. Men närapå lika ologisk.

En sjöenhörning, jodå, sådana känner man ju till

Nu är det fredag. Jag borde så klart stanna i stan för att packa och städa. Men det tänker jag inte göra. Jag ska till landet och leka med min motorsåg. Kanske gräva lite också om tjälen skulle fått för sig att gå ur marken. 

Hoppas att ni gör något minst lika festligt.

4 kommentarer:

Sparkling sa...

Jag är med i en Facebookgrupp som heter "Vad är det för en pryl" där folk kan lägga upp bilder på grejer. Är så sjukt imponerad över att det nästan alltid är folk som vet vad de mest obegripliga saker är och har använts till. Sen är det förvisso väldigt mycket killgissningar OCKSÅ, men ändå finns det uppenbarligen mycket dold kunskap ute i stugorna.

DDT sa...

Vilken bra grupp. Klart att det blir killgissningar, men det får man väl räkna med. Det är i alla fall bättre än en del andra svar man ser när folk ställer frågor på internet. Ex. Någon frågar om tips om hur man undviker att bli åksjuk och en massa människor svarar och berättar att de aldrig blir åksjuka. Jaha, det var väl hjälpsamt. Varför inte bara låta bli att svara? Frågan är ju inte ställd till dig personligen. Men folk är ju folk. Det vet vi ju.

Tigerlilja sa...

Folk, ja. Fast jag tycker dina ev vaser i förra inlägget är lite skojiga ändå. Och jag avundas dig inte det där med böckerna, men jag säger - med ganska fast stämma - man FÅR kasta böcker, även om det går emot ens underliga uppfostran. Se det som ett lite försenat tonårsuppror. F ö har det skrivits alldeles för många böcker. Hälsningar från en som inte heller har några prydnadssaker i dom drygt sju bokhyllor, som jag lyckats banta ner bokbeståndet till.

DDT sa...

Tigerlilja - har du också bokbantat? Heja dig! Jag pratade med Röda Korset och frågade om de ens ville ha böcker. Jag vill ju inte ge dem extra jobb med att slänga saker. Men det ville de! Så nu känns det mycket lättare. Nu kan jag nöja mig med att slänga de som är slitna och fula. (Och några som faktiskt är SÅ dåliga att det är en god gärning att dumpa dem i soptunnan som en annan Sverker)