fredag 1 augusti 2008

Aj!

Jag fortsätter mina äventyr i fågelskådningens spännande värld.
Idag har jag sett en kråka.
Och blivit biten i tummen av en and.
Jag hoppas att det blir roligt snart för annars kommer jag att lägga av.

Smärtan kommer inte från andbettet.
Den kommer från solbrännan.
Så rutinerat.
Ligga i solen som om det inte fanns någon morgondag.
Som om det var åttiotal igen.
Och den som var brunast vann.

Jag är ganska säker på att jag vann idag.
Priset: 200 nya rynkor och 300 pigmentfläckar, kommer till hösten.
Men grattis till mig, då.

2 kommentarer:

Ulf sa...

Hur sjutton bär man sig åt för att bli biten i tummen av en and? Det vill jag gärna veta.
Och ett jättegrattis till alla nya rynkor :-)

DDT sa...

Kanske är näbbad den rätta termen. Men så här bär man ig åt. Man matar anden med bulle och när bullen är slut lämnar man anden åt sitt öde och lägger sig ned och njuter av solen. Om det är en försigkommen and kliver den upp, vaggar bort till dig och näbbar dig i tummen. Lycka till med det!