fredag 28 november 2008

Jag tror inte att jag lurade någon

Jag försökte verkligen se intelligent ut igår.
Typ, ansträngde mig och sådant jobbigt.

Det gick så där.

Vi har ett internt chattsystem som vi använder för att slippa resa oss upp och gå till ett annat rum för att kunna prata med varandra.
Hmm... ledtråd till extrem viktuppgång?
Nå, min projektledares fönster började plötsligt blinka på min skärm.
Där stod följande:
"Kunden vill ha en roligare text"

En riktigt intelligen människa kanske inte skulle ha svarat:
"Ät skit!"
I alla fall inte förrän de varit säkra på att kunden inte hade kommit på oväntat besök.
Och läste korrektur på projektledarens skärm.

En hel dag av öppen intresserad blick och aktivt framåtlutande bortkastat.

Idag återgick jag till min vanliga strategi.
Extremt tillbakalutad.
Med halvslutna ögon.
Och "Säkert" som vanligaste fras.
Jag hoppas att jag kommer ur puberteten innan jag fyller 50.
Det vore trevligt, tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Iiiih. Ett sånt där internsystem har vi också. Lika vådligt, lika spännande varje gång. Hmmpf!

DDT sa...

Lite för spännande i min smak.

Men jag är ändå glad att jag höll inne med min första tanke som var att skriva något om kundens sjukt trista produkter.