måndag 1 december 2008

I övermorgon

...ska det komma folk och inspektera inomhusmiljön i min lägenhet.
Värme, ventilation, vattentemperatur och sådant.

Ett av alla mina jag säger att jag borde städa.
De andra protesterar högljutt.
Jag har gjort massor av jobbiga saker idag.
Skjutsat gammal sjuk ledsen släkting.
Fixat jobbiga papper.
Betalat massor!

Då behöver man inte städa.
Säger de mindre prydliga av mina personligheter.
Majoriteten får som vanligt bestämma.

Ibland tror jag att livet skulle vara enklare med en mer sammanhållen personlighet.
Åtminstone skulle jag få städat oftare.

Alla personligheterna är dock tjocka.
En majoritet bryr sig.

Nåja, det är en dag imorgon.
Eller så kan man gå upp tidigt på onsdag morgon och...
Nej, det var ju det man inte kunde, va?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du ska strunta i att städa och hellre skriva inlägg i din blogg så jag kan få skratta oftare!

Den här bloggen är helt underbar!
Mitt humär är genast bättre!

Anonym sa...

Precis - "klva upp tidigare på onsdag" vilket skämt!
För övrigt tycker "vi" att en sammanhållen personlighet är överskattat

DDT sa...

Ett utmärkt argument för att skjuta upp städningen, Agneta. Absolut! Jag ska ha det i åtanke.

Vita - och tänk vad ensamt det skulle bli...