tisdag 19 maj 2009

Är det inte semester snart?

Jag är utmattad.
Slutkörd.
Toktrött.

Idag har jag producerat två timmars debiterbart arbete.
Det tog mig drygt nio timmar.
Strålande!

Jag tror att jag planerade min semester i mitten av juli.
Det är den månaden som kommer efter maj, va?
Visst är det?
April-maj-juli.
Låter rätt.
Känns rätt.
Visst?

Den där fåniga månaden då människor åker runt på lastbilsflak och vrålar som debila kreatur är det väl ändå ingen som kommer att sakna?
Eller hur?

Snart är det juli.
Jättesnart.
Nästan nu.

8 kommentarer:

Mofsan sa...

Ja lite dyslexi skadar inte i upprabblingen av månader, om man bara krossar nån knoge också utifall någon skulle få försig att räkna ramsan på dem.
Hm nu kom jag på att JAG har ju semester i JUNI-nu får vi minsann omstrukturera..!

DDT sa...

Era eventuella semesterplaner kan vi här på tjockisbloggen tyvärr inte ta något ansvar för. Sorry. Juni is out this year!
Om det känns väldigt viktigt kan jag tänka mig att lägga in juni istället för oktober. Det kan funka.

Ulrika sa...

Gud vad jag skrattade när jag läste din kommentar. Ett hårstrå!
Jag menar ett hårstrå under hakan.
Kan säga att jag har flera låånga som växer PÅ ögonlocket. Snyggt som attan.

Och förresten, häruppe i kalla norden så kämpar vi för att få juni, juli, juli, juli, juli och augusti.
Det skulle väl du gå med på?

Singelmamman sa...

Eller som en kompis till mig sa; april verkar komma ovanligt tidigt i år.

nillas liv på pinnen sa...

Juli börjar imorgon.
*stryker medhårs*

Vita sa...

Jag säger bara en sak: det är torsdag imorgon och vad tycker vi om torsdagar? Bläh!
Om man skippade alla torsdagar skulle det bli juli fortare

Anonym sa...

@Vita
Tack Vita för att du påminde mig om att det är torsdag imorgon :-)
Torsdag är ju dagen då vi gör VÅGEN! :-)
F.ö så anser jag att semester är onödigt ;)

Agneta sa...

Jag tycker vi avskaffar november och mars. Och lägger in två juli till i stället. Lediga, varma och sköna!
Framförallt lediga. Åh vad jag älskar lediga!