onsdag 27 maj 2009

Jag är spontan, minsann

Jag är mitt uppe i ett jättejobb.
Något helt nytt för mig.
Långt bortom mitt kompetensområde.
Det vet dock inte kunden.
Fejk är en av mina bästa grenar.

Imorgon ska jag träffa produktionsbolaget.
Jag har gjort ungefär hälften av vad jag tror att de förväntar sig.
Vad gör jag då?
Sitter jag kvar på jobbet och grottar ned mig i arbetet?
Går jag hem och skriver tills fingertopparna blöder?
Nej.
Så klart inte.
Just idag tycker jag att det är en bra idé att vara spontan.
Sticka iväg och dricka öl.
I plural.
Så underbart spontant och bra.

Jag hoppas att jag är grym på improvisationsteater.
Hoppas, hoppas!
Tänk om jag är Klasse Möllberg?
Eller någon i Andra avenyn...
Då är jag nog tvungen att byta jobb.
Med omedelbar verkan.

Ibland är det så spännande att vara jag.
Verkligen.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men herregud, näst efter stirra in i vägg är väl fejkimprovisation din paradgren. Det fixar du imorgon. Öl i riklig mängd är bra för kreativiteten.

PGW sa...

Helt OK! Muttrar de över något du inte gjort kan du alltid motmuttra om deras luddiga kravspec, för sådana är alltid luddiga.

fjortisensmorsa sa...

Ingen vill verka korkad, alltså: avsluta presentationen med att säga
- Och för oss kreativa, intelligenta människor är väl detta kristallklart!?
Kan funka?!..eller inte
Känner annars igen mig mkt väl..tror det är "ung rebell genen" alternativt svårt angrepp av latmask?

DDT sa...

Tack för all uppmuntran! Ni har förstås helt rätt. Klart att det ordnar sig.
Man kan lita på de kloka människorna som läser min blogg. Ni borde styra världen tycker jag. Åtminstone ibland. Typ när jag har semester.

lastbilstanten sa...

Åhhh!! Ett sommarjobb!!! Är jag kvalificerad nog att söka, eller är jag alldeles för oanonym för jobbet??

DDT sa...

Jobbet är ditt! Jag tar semester i juli!