onsdag 6 maj 2015

Jag är inte arg, jag är besviken

Ibland blir jag så trött på mig själv.
Här har jag gjort en lista över saker som jag ska göra idag.
Tre grejer.

Tror ni att jag har gjort dem?
Nej, så klart inte.

Jag har gjort två.
De enklaste.
Och nu har jag väntat så länge att det är för sent att göra den tredje. Lika bra att skjuta på den till i morgon. Och då kommer jag antagligen att hitta på nya ursäkter.

Ibland känner jag att jag skulle behöva programmeras om.
Eller åtminstone uppdateras.
Och göra en omstart.
Hur blir man en bättre människa egentligen?

Några tips?

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Bättre tror jag inte du behöver bli. Men tänk, vi tar ett helvete i taget, och så börjar du med det jobbigaste först.

DDT sa...

Du har säkert rätt. Ett helvete i taget. I morgon gör jag saker i en annan ordning.