fredag 29 maj 2015

Men nästa vecka...

...då jävlar.

Vi kan väl säga att den här veckan inte varit något vidare.
Krånglande leverantörer. Kunder som inte betalar. Folk som inte hör av sig. Jobb som inte kommer. Avtal som inte går i lås. Ni vet, bajs i största allmänhet. Och så det där fingret i ögat, då. Det var liksom droppen.

Så, nu stänger vi den här veckan och börjar på en ny.
Nästa vecka kommer att bli så mycket bättre.
Det är jag nästan säker på.

Nu: landet.
Planen är att glo på mina potatisplantor tills jag har förträngt allt jag misslyckats med denna vecka.
Jag gissar att det kommer att ta ungefär femton minuter. Jag är ganska bra på att förtränga saker.
Det är tur för mig.
Annars skulle jag inte gå upp ur sängen alls.

3 kommentarer:

Markattan sa...

Ha det så gott!

Markattan

Lippe sa...

Mycket bra förmåga att bara glömma, rycka p axlarna och ta nya tag!

Smultronblomman sa...

Jag har också haft ett par trista veckor. Både instrument och mjukvara som krånglat hos de kunder jag besökt. Shit happens, men inte 3 besök på rad och när jag ska introducera min nya kollega i jobbet.... Inte mitt fel, men det jag vill är att lösa problmen när jag kommer. Inte åka ifrån kunden utan att de är "uppe och kör". Väldigt frustrerande.

Men, men. En kund sa till min nya kollega att även om jag inte fixar det där och då så drar jag i alla trådar och ringer massa samtal för att få hjälp att lösa problemen. Jag ger mig inte. Det värmde så mycket att det brast för mig i allt elände.