fredag 22 december 2017

Sitter på jobbet och är ledig

Och vad gör jag när julledigheten äntligen är här?
Sitter på jobbet.

Nu skulle man kunna tro att jag antingen har mycket att göra (nej, det har jag inte, för jag hann nämligen bli klar med allt som genom ett mirakel) eller att jag är lite dum i huvudet (vilket visserligen kan vara sant, men inte har med detta att göra.)

Jag sitter bara här och väntar på att affärerna ska öppna.

Strålning klockan 7.15 är inte helt optimalt de dagar man är ledig.
Inte annars heller, egentligen. Jag missar inte en minut av arbetsdagen. Somliga skulle kanske tycka att det är bra. Men sådan är verkligen inte jag.

2 kommentarer:

Markattan sa...

Usch, på jobbet när man är ledig är så väldigt trist. Julhandla är också förfärligt tråkigt.

Markattan

DDT sa...

Ja, mycket trist. Men det är fortfarande bättre än att faktiskt behöva jobba. Jag är inte så värst mycket för det där med jobb.