torsdag 30 augusti 2018

Lycka

Kolla vilket snyggt bokpaket jag fick med mig från biblioteket idag.

Tre blå böcker.
Ok, den översta lånade jag mest för att den var så snygg tillsammans med de andra. Men när jag läste på baksidan så var det visst en av USA:s mest hyllade författare.

Mitt undermedvetna kanske länge har törstat efter en hybrid mellan poesi och essä; en lyrisk, filosofisk och inte minst självutlämnande undersökning av och lidandet, av kärlekens och önskningarnas tillkortakommanden - allt reflekterat genom färgen blå.
Tveksamt, men vi får se.

För övrigt är bibliotekets nya app det bästa som har hänt mig sedan jag tog körkort.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag ser Kvinnan i fönstret där, in English. Du har du iaf EN bra bok framför dig. Mycket snyggt paketerade, alla tre.

DDT sa...

Ja!!! Jag är så himla sugen på att läsa den. Men samtidigt orolig för att jag har för höga förväntningar. Alla hyllar ju den.